مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تحلیل استنادی پایان نامه های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال های 86-1372

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 199

چکیده

 مقدمه: استناد و تحلیل منابع استفاده شده در فعالیت های پژوهشی حائز اهمیت می باشد. این تحقیق با هدف تحلیل استنادهای علمی استفاده شده در پایان نامه های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سه مقطع زمانی طراحی شد.روش ها: در این مطالعه مقطعی 519 پایان نامه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که تا سال 1386 دفاع شده بود مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها توسط چک لیست جمع آوری و در سه مقطع زمانی سال های 72-76, 77-81 و 82-86 دسته بندی شده با هم مقایسه گردیدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های مجذور کای و ANOVA استفاده شد.نتایج: مقایسه میانگین متغیرهای اندازه گیری شده (منابع, مقالات, مقالات انگلیسی, فارسی, کتاب, کتاب فارسی و انگلیسی, مقالات چاپ شده در مجلات ثبت شده درISI  و منابع الکترونیکی) در بخش منابع پایان نامه ها نشان داد که در آخرین مقطع یعنی در سال های 82-86 افزایش قابل ملاحظه ای در میانگین استفاده از این استنادها مشاهده شد (P=0.0001). میانگین استفاده از مقالات دارای ISI در هر پایان نامه دو برابر شده بود (14.25±21.68) اما استفاده از منابع الکترونیکی افزایش جزیی نشان داد (0.32±1.22). میانگین تعداد منابع مورد استفاده 28.07±26.65 مورد بود. 50.1 درصد پایان نامه ها استانداردهای نگارش استنادها را رعایت کرده بودند. استفاده از روش هاروارد در نگارش استنادها در سال های 72-76 بیشترین فراوانی (77.8 درصد) را تشکیل می داد.نتیجه گیری: در این بررسی میانگین استفاده از کل منابع, روش استاندارد, روش وانکوور و مقالات ثبت شده در مجلاتISI  در سه مقطع زمانی پیشرفت نموده است اما در مورد استفاده از منابع الکترونیکی این افزایش ناچیز و جزیی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالم، زینت، رضاییان، محسن، و ولی نژاد، مینا. (1390). مقایسه تحلیل استنادی پایان ‌نامه ‌های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ‌های 86-1372. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(2 (پیاپی 31))، 191-199. SID. https://sid.ir/paper/368299/fa

    Vancouver: کپی

    سالم زینت، رضاییان محسن، ولی نژاد مینا. مقایسه تحلیل استنادی پایان ‌نامه ‌های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ‌های 86-1372. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(2 (پیاپی 31)):191-199. Available from: https://sid.ir/paper/368299/fa

    IEEE: کپی

    زینت سالم، محسن رضاییان، و مینا ولی نژاد، “مقایسه تحلیل استنادی پایان ‌نامه ‌های دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ‌های 86-1372،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 2 (پیاپی 31)، pp. 191–199، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368299/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button