مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

908
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

790
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چالش های آموزش بالینی دانشجویان رشته های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه و هدف: آموزش بالینی بخش مهم و اساسی آموزش در اتاق عمل می-باشد, وجود هرگونه مشکل در آموزش بالینی, کارآیی و بازده این بخش از آموزش را دچار مشکل می-کند. این مطالعه با هدف تعیین عوامل چالش زای آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری انجام شد. روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی در سال تحصیلی 94-93 روی دانشجویان اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد. روش نمونه گیری سرشماری(215 نفر دانشجو) بود. معیار ورود افراد به مطالعه گذراندن حداقل یک واحد کارآموزی بالینی در اتاق عمل بود. ابزار گرد آوری, پرسشنامه ای پژوهشگر ساخته بود که پایایی پرسشنامه به روش آزمون مجدد محاسبه شد. داده ها پس از ورود به نرم افزار SPSS 16, تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: 194نفر از دانشجویان, پرسشنامه ها را تکمیل نمودندکه 51نفر ازآنها مذکر و 143نفر مونث بودند. 146 نفر( 3/75%) دانشجویان اتاق عمل و 48 نفر (7/24%) دانشجویان هوشبری بودند. میزان عوامل چالش زا از دید دانشجویان به ترتیب به شرح ذیل می باشد, حیطه محیط آموزشی 97 نفر(50%), حیطه ارتباطات بین فردی 93 نفر (9/47%), حیطه تجارب بالینی در آموزش بالینی 93نفر (9/47%), حیطه تجارب تحقیرآمیز 74 نفر(1/38%), حیطه احساسات ناخوشایند 74 نفر (1/38%). نتیجه گیری: از آنجایی که محیط آموزش نقش مهمی در برطرف کردن چالش های آموزشی دارد بنابراین باید توجه ویژه ای به این محیط-ها نمود. بر اساس یافته های پژوهش حاضر مسئولان آموزش بالینی باید با اتخاذ و اجرای تصمیمات موثر عوامل چالش-زای آموزش بالینی را کاهش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تولیت، مریم، طاهری راد، محمد، و پیران نژاد، راضیه. (1399). بررسی چالش های آموزش بالینی دانشجویان رشته های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 7(1 )، 52-60. SID. https://sid.ir/paper/368369/fa

    Vancouver: کپی

    تولیت مریم، طاهری راد محمد، پیران نژاد راضیه. بررسی چالش های آموزش بالینی دانشجویان رشته های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1399؛7(1 ):52-60. Available from: https://sid.ir/paper/368369/fa

    IEEE: کپی

    مریم تولیت، محمد طاهری راد، و راضیه پیران نژاد، “بررسی چالش های آموزش بالینی دانشجویان رشته های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 7، no. 1 ، pp. 52–60، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368369/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا