مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وفاداری به برند، از طریق عجین شدن مشتری در جوامع برند آنلاین (موردمطالعه: کاربران اینستاگرام)

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 35

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی وفاداری به برند از طریق عجین شدن مشتریان با برند در شبکه های اجتماعی آنلاین است. در این راستا ارتباط مشتری با برند و با شبکه اجتماعی را به عنوان پیش نیازهای عجین شدن با برند در فضای مجازی لحاظ کرده ایم؛ همچنین سه بعد عجین شدن شناختی, عاطفی و رفتاری مشتریان را موردبررسی قراردادیم. موردمطالعه این پژوهش, کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام و جامعه آماری آن, کلیه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرسکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال می باشند و برندی را دنبال کرده و از آن خرید کرده اند, هستند. نوع پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. پس از مطالعه ادبیات مرتبط با موضوع پژوهش, پرسشنامه استاندارد تهیه و به دو صورت الکترونیکی و چاپ شده در میان اعضای جامعه آماری توزیع گردید و درنهایت 370 عدد از پاسخ های دریافت شده, به عنوان نمونه برای تجزیه وتحلیل استفاده شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از روش معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی و نرم افزارهای SPSSو SmartPLSاستفاده شده است. نتایج فرضیه ارتباط مشتریان-برند بر عجین شدن مشتریان با برند نشان داد که هرچه مشتریان رضایت, اعتماد و احساس هویت بیشتری نسبت به برند داشته باشند, به طور فزاینده ای با برند در شبکه اجتماعی عجین خواهند شد. همچنین تأثیر مثبت ارتباط مشتریان با شبکه اجتماعی بر عجین شدن مشتریان با برند در شبکه های اجتماعی تأیید شد. درنهایت, نتایج نشان داد که عجین شدن مشتریان با برند در شبکه اجتماعی آنلاین بر وفاداری مشتریان به برند تأثیر مثبت و مستقیم دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمیان صاحبی، علی، مشبکی، اصغر، و خدادادحسینی، سیدحمید. (1397). بررسی وفاداری به برند, از طریق عجین شدن مشتری در جوامع برند آنلاین (موردمطالعه: کاربران اینستاگرام). مدیریت برند، 5(13 )، 13-35. SID. https://sid.ir/paper/368464/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمیان صاحبی علی، مشبکی اصغر، خدادادحسینی سیدحمید. بررسی وفاداری به برند, از طریق عجین شدن مشتری در جوامع برند آنلاین (موردمطالعه: کاربران اینستاگرام). مدیریت برند[Internet]. 1397؛5(13 ):13-35. Available from: https://sid.ir/paper/368464/fa

    IEEE: کپی

    علی قاسمیان صاحبی، اصغر مشبکی، و سیدحمید خدادادحسینی، “بررسی وفاداری به برند, از طریق عجین شدن مشتری در جوامع برند آنلاین (موردمطالعه: کاربران اینستاگرام)،” مدیریت برند، vol. 5، no. 13 ، pp. 13–35، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368464/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button