مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 77

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه بود. جامعه آماری شامل هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بود. 384 نفر با استفاده از فرمول کوکران به صورت هدفمند در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه برند خدمات کریستالیس و چریسوچو (2014) و ارزش ویژه برند آکر (1998) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط استادان مدیریت ورزشی تایید شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها, از آلفای کرونباخ برای تعیین همسانی درونی, تحلیل عاملی تاییدی برای تعیین روایی سازه و از مدل معادلات ساختاری جهت آزمون مدل استفاده شد. یافته ها نشان دهنده همسانی درونی (α =0/92) برای پرسشنامه وفاداری برند خدمات بود. در خصوص روایی سازه و براساس میزان روابط و T-value, تمامی سوال ها رابطه معناداری با مولفه ها داشتند و پیشگوی خوبی برای مولفه خود بودند. همچنین مقدار آماره t برازش مدل را تایید کرد. در نتیجه روایی درونی و بیرونی مدل وفاداری برند خدمات تایید شد. در نهایت می توان گفت پرسشنامه وفاداری برند خدمات در ورزش ابزار اندازه گیری معتبر و پایایی است. بنابراین برای ارزیابی وفاداری برند خدمات در میان هواداران می توان از این پرسشنامه استفاده کرد و نتایج باثباتی به دست آورد. پیشنهاد می شود مدیران بازاریابی ورزشی به منظور افزایش وفاداری هواداران بر اثرگذاری هر یک از این متغیرها توجه کافی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، افسانه، اصلان خانی، محمدعلی، تجاری، فرشاد، و درودیان، علی اصغر. (1398). تاثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 7(26 )، 65-77. SID. https://sid.ir/paper/368560/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی افسانه، اصلان خانی محمدعلی، تجاری فرشاد، درودیان علی اصغر. تاثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1398؛7(26 ):65-77. Available from: https://sid.ir/paper/368560/fa

    IEEE: کپی

    افسانه شریفی، محمدعلی اصلان خانی، فرشاد تجاری، و علی اصغر درودیان، “تاثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 7، no. 26 ، pp. 65–77، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button