مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه ریزی راهبردی توسعه نظام ترویج تعاون در ایران

صفحات

 صفحه شروع 311 | صفحه پایان 332

چکیده

 تحقیق کاربردی حاضر با رویکرد برنامه ریزی راهبردی و با هدف تحلیل وضعیت و تدوین راهبردهای توسعه نظام ترویج تعاون کشور در دو مرحله اجرا شد. در مرحله نخست با مروری نظام مند, وضعیت ترویج تعاون در کشور واکاوی شد. بدین ترتیب, تعداد 44 عامل خارجی (18 مورد فرصت ها و 26 مورد تهدیدها) و 35 عامل داخلی (17 مورد قوت ها و 18 مورد ضعف ها) شناسایی شدند. در مرحله دوم نسبت به تدوین یافته های این مرحله در قالب یک پرسشنامه برای ارزیابی و تدوین راهبردها بر مبنای روش تحلیل SWOT و ماتریس کمی برنامه ریزی راهبردی (QSPM) اقدام شد. یافته های مرحله دوم نشان داد که, مجموع امتیازهای نهایی عوامل خارجی برای فعالیت های ترویج تعاون 356/2 است. این امتیاز به این معنی است که بخش تعاون کشور نتوانسته است از فرصت ها یا پتانسیل های موجود, بهره برداری نماید و یا از بروز عوامل تهدیدزا, پیشگیری نماید. همچنین مجموع امتیازهای نهایی عوامل داخلی برای فعالیت های ترویج تعاون 795/2 به دست آمد. این یافته نشان می دهد در حال حاضر نقطه قوت ترویج تعاون در حوزه عوامل و نیروهای داخلی تاثیرگذار است. راهبردهای قابل قبول در برنامه ریزی توسعه نظام ترویج تعاون, با توجه به قرارگیری در خانه شماره 5 ماتریس داخلی و خارجی, راهبردهای محافظه کارانه است. با توجه به قوت های مناسب ترویج تعاون می توان راهبردهای تهاجمی را نیز مورد توجه قرار داد. در نهایت با استفاده از تکنیک QSPM جذابیت راهبردها تعیین شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، غلامحسین، شریف زاده، محمدشریف، حسینی نیا، غلام حسین، و حیدری، علی قلی. (1398). برنامه ریزی راهبردی توسعه نظام ترویج تعاون در ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 50(2 )، 311-332. SID. https://sid.ir/paper/368728/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده غلامحسین، شریف زاده محمدشریف، حسینی نیا غلام حسین، حیدری علی قلی. برنامه ریزی راهبردی توسعه نظام ترویج تعاون در ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1398؛50(2 ):311-332. Available from: https://sid.ir/paper/368728/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین عبداله زاده، محمدشریف شریف زاده، غلام حسین حسینی نیا، و علی قلی حیدری، “برنامه ریزی راهبردی توسعه نظام ترویج تعاون در ایران،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 50، no. 2 ، pp. 311–332، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button