مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

728
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گزارش کوتاه: کاربرد پورتفولیو در آموزش و ارزیابی یادگیری در پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 143

چکیده

 مقدمه: پورتفولیو یکی از استراتژی های یادگیری فعال و تکالیف نوشتاری برای آموزش های بالینی است که از طریق آن فراگیران پروژه های انجام شده خود که شامل شواهدی از فعالیت های یادگیری بالینی در طول یا انتهای یک دوره بالینی است, ارائه می دهند. مطالعه حاضر با هدف: بررسی کاربرد این ابزار در آموزش پرستاری به منظور آگاهی از نقاط ضف و قوت این ابزار انجام شد. روش بررسی: مطالعه حاضر مروری بر متون منتشر شده به زبان فارسی و انگلیسی با امکان دستیابی به متن کامل مقاله در 5 سال اخیر در ارتباط با کاربرد پورتفولیو در آموزش پرستاری بود که با استفاده از کلید واژه های portfolio و nursing در پایگاه-های, web of science, google scholar و ProQuest جستجو شدند. بعد از حذف موارد تکراری و غیر مرتبط 17 مقاله بر اساس هدف: مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج: بررسی متون نشان می دهد که از پورتفولیو در سطوح و دروس مختلف دانشجویان پرستاری و با اهداف مختلف همچون ارزیابی, ارزشیابی, آموزش و بهبود عملکرد استفاده می شود. استفاده از پورتفولیو مزایا و محدودیت هایی دارد که آگاهی از آنها برای طراحی و بکارگیری پورتفولیو ضروری است. از مزایای پورتفولیو می توان به تکامل مهارت های باز اندیشی, یادگیری فعال, بهبود صلاحیت های بالینی رضایت دانشجویان از ارزیابی و پیشرفت تحصیلی اشاره نمود. از محدودیت های آن می توان عدم شفافیت و محدودیت زمانی برای تکمیل پورتفولیو را نام برد. نتیجه گیری: پورتفولیو امکان نظارت بر رشد و توسعه حرفه ای پرستاران را فراهم و مدیریت دانش را تسهیل می سازد لذا به منظور ارتقا صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در مقاطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکترا در ایران طراحی و بکارگیری این ابزار پیشنهاد می گردد. لیکن باید حیطه و هدف: از بکارگیری پورتفولیو مشخص گردد و کاربران به خوبی در مورد این مسئله و اهمیت آن توجیه گردند و مهارت های لازم جهت استفاده از آن را بیاموزند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مردانیان دهکردی، لیلا، و غیاثوندیان، شهرزاد. (1398). گزارش کوتاه: کاربرد پورتفولیو در آموزش و ارزیابی یادگیری در پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(2 )، 136-143. SID. https://sid.ir/paper/368833/fa

    Vancouver: کپی

    مردانیان دهکردی لیلا، غیاثوندیان شهرزاد. گزارش کوتاه: کاربرد پورتفولیو در آموزش و ارزیابی یادگیری در پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(2 ):136-143. Available from: https://sid.ir/paper/368833/fa

    IEEE: کپی

    لیلا مردانیان دهکردی، و شهرزاد غیاثوندیان، “گزارش کوتاه: کاربرد پورتفولیو در آموزش و ارزیابی یادگیری در پرستاری،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 2 ، pp. 136–143، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368833/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button