مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های حرکتی کودکان کم توان ذهنی و عادی با سن عقلی 7-6 سال

صفحات

 صفحه شروع 460 | صفحه پایان 464

چکیده

 سابقه و هدف: مهارت های حرکتی نقش بسیار مهمی در مهارت های روزمره و یادگیری کودکان دارند. لذا هرگونه اختلال در مهارت های حرکتی در کودکان سبب بروز ضعف و مشکل در مهارت های تحصیلی, اجتماعی و... خواهد شد. هدف این پژوهش مقایسه مهارت های حرکتی کودکان کم توان ذهنی و عادی با در نظر گرفتن سن عقلی بوده است تا با توجه به نتایج حاصله ارزیابی و درمان دقیق تری در این خصوص صورت گیرد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی بر روی 104 کودک شامل 66 کودک عادی و 38 کودک کم توان ذهنی با سن عقلی 7-6 صورت گرفت. روش نمونه گیری در مورد کودکان نرمال به صورت چند مرحله ای ازکودکان پیش دبستانی و اول ابتدایی, و در مورد کودکان کم توان ذهنی از طریق سرشماری در مدارس استثنایی بود و ارزیابی با آزمون رشد حرکتی لینکلن اوزرتسکی انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد اختلاف معنی داری بین مهارت تعادل اجسام, هماهنگی دست و پا, سرعت و حرکات دست و هماهنگی چشم و دست, بین کودکان عادی و کم توان ذهنی وجود ندارد, ولی درمورد مهارت های تعادل بدن (P=0.024), پرتاب کردن و گرفتن (P=0.0001), پریدن (P=0.001) و مهارت به صورت کلی (P=0.009) این تفاوت معنادار است.نتیجه گیری: نتایج نشان دادند صرفا جبران فرصت و زمان تاخیر کودکان کم توان ذهنی پاسخ گوی تاخیر مهارت های حرکتی آن ها نمی باشد. لذا برای طبیعی شدن مهارت های حرکتی کودکان کم توان ذهنی نسبت به هم سالان عادی, نیاز به اجرای برنامه های هدف مند آموزشی-درمانی این کودکان در مراکز کاردرمانی می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پهلوانیان، علی اکبر، رسول زاده، معصومه، و عموزاده خلیلی، محمد. (1391). مقایسه مهارت های حرکتی کودکان کم توان ذهنی و عادی با سن عقلی 7-6 سال. کومش، 13(4 (پیاپی 44))، 460-464. SID. https://sid.ir/paper/36969/fa

    Vancouver: کپی

    پهلوانیان علی اکبر، رسول زاده معصومه، عموزاده خلیلی محمد. مقایسه مهارت های حرکتی کودکان کم توان ذهنی و عادی با سن عقلی 7-6 سال. کومش[Internet]. 1391؛13(4 (پیاپی 44)):460-464. Available from: https://sid.ir/paper/36969/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر پهلوانیان، معصومه رسول زاده، و محمد عموزاده خلیلی، “مقایسه مهارت های حرکتی کودکان کم توان ذهنی و عادی با سن عقلی 7-6 سال،” کومش، vol. 13، no. 4 (پیاپی 44)، pp. 460–464، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/36969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button