مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موفقیت شرکت اینترنتی علی بابا

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 42

چکیده

 براساس آمار منتشر شده در حوزه کسب و کارهای اینترنتی, شرکت اینترنتی علی بابا با 693 میلیون کاربر فعال در سال 2019, ازجمله موفق ترین شرکت های این حوزه در سطح جهان معرفی شده است. پژوهش حاضر با رویکردی ترکیبی شامل دو بخش کیفی و کمّی است. در آغاز با مرور مبانی نظری درزمینه عوامل موفقیت کسب و کارهای اینترنتی, چهار بعد اصلی بازاریابی, فناوری اطلاعات, عوامل زیرساختی و فرهنگی در این نوع کسب و کارها شناسایی شدند. سپس در مرحله کیفی با تحلیل محتوای مستندات از سال 1999 درمورد شرکت علی بابا, 17 فعالیت این شرکت در ذیل این چهار بعد اصلی استخراج شد. در مرحله کمّی با بهره گیری از نظرات خبرگان تجارت الکترونیک و بازاریابی, این عوامل با استفاده از تکنیک دیمتل فازی اولویت بندی شدند. پایایی ابزار پژوهش با استفاده از سازگاری درونی تأیید شده و روایی آن از نوع روایی محتوایی است. باتوجه به یافته های پژوهش در بین ابعاد, فناوری اطلاعات بیشترین اهمیت را در موفقیت کسب و کار اینترنتی شرکت علی بابا دارد و بعد از آن به ترتیب ابعاد بازاریابی, زیرساختی و فرهنگی قرار گرفتند. برمبنای فعالیت های شناسایی شده در موفقیت شرکت علی بابا, سایر مدیران کسب و کار های اینترنتی نیز می توانند با الگوبرداری مناسب در راستای تعالی کسب و کار خود گام بردارند...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انوری، فریده، علیزاده ثانی، محسن، شیرخدایی، میثم، و ولیپور خطیر، محمد. (1398). شناسایی عوامل موفقیت شرکت اینترنتی علی بابا. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 9(4 )، 23-42. SID. https://sid.ir/paper/369842/fa

    Vancouver: کپی

    انوری فریده، علیزاده ثانی محسن، شیرخدایی میثم، ولیپور خطیر محمد. شناسایی عوامل موفقیت شرکت اینترنتی علی بابا. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی[Internet]. 1398؛9(4 ):23-42. Available from: https://sid.ir/paper/369842/fa

    IEEE: کپی

    فریده انوری، محسن علیزاده ثانی، میثم شیرخدایی، و محمد ولیپور خطیر، “شناسایی عوامل موفقیت شرکت اینترنتی علی بابا،” پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، vol. 9، no. 4 ، pp. 23–42، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369842/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button