مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

56,203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شعارهای تبلیغاتی پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد: کشف و فهم پیام های ارتباطی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 98

چکیده

 محتوای اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر, که شهر را در جای شهروند درک کرده­ اند, پیام­ های ارتباطی آشکار و پنهانی از چگونگی انجام دادن کارها توسط مدیریت شهری در شهر دارد؛ بنابراین, در این نوشتار کوشیده شده است با استفاده از روش تحلیل محتوای تلفیقی (کمّی و کیفی), اهداف کلان و مضامین استراتژیک مکنون در محتوای اقلام تبلیغاتی نامزدهای پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد از چهار منظر کارت امتیازی متوازن, کشف شود. یافته ها نشان می­ دهند از 1175 شعار تبلیغاتی, به لحاظ فراوانی به ترتیب, منظر شهروند (64 درصد), فرایندهای داخلی (68/20 درصد), مالی (36/9 درصد) و یادگیری و رشد (96/5 درصد), بیشترین و کمترین مفاهیم موجود در محتوای متنی اقلام تبلیغاتی را به خود اختصاص داده­ اند. مضامین استراتژیک مکنون در شعارهای تبلیغاتی به ترتیب, «تأمین نیازهای فضایی و مکانی شهروندان به طور متعادل و متوازن», «عدالت در منابع و منافع مالی», «برنامه ی اجرایی همسو با شهر و شهروند» و «ارتقای سرمایه­ های فکری» برحسب چهار منظر شهروند, مالی, فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد است. درمجموع, مقدار بیشتر فراوانی داده­ ها در منظر شهروند (64 درصد) ممکن است ناشی از رفتار انتخاباتی معمول برای جذب نظر رأی­ دهندگان باشد؛ اما همچنین طرح مسئله از منظر مشکل در نسبت با عملکرد شهرداری و شورای شهر نیز است؛ مبنی بر اینکه فرایندهای داخلی, که عملیات اصلی اجرای استراتژی های منظرهای شهروند و مالی در آن اتفاق می­ افتد, به علت همسو نبودن با شهر و شهروندان, نتوانسته اند به الزامات شهر و خواسته های شهروندان, پاسخ لازم و کافی بدهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیع پور، سعید، و رحمانی، مریم. (1398). شعارهای تبلیغاتی پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد: کشف و فهم پیام های ارتباطی. پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران (پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی)، 8(4 (پیاپی 27) )، 75-98. SID. https://sid.ir/paper/369936/fa

    Vancouver: کپی

    رفیع پور سعید، رحمانی مریم. شعارهای تبلیغاتی پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد: کشف و فهم پیام های ارتباطی. پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران (پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی)[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 27) ):75-98. Available from: https://sid.ir/paper/369936/fa

    IEEE: کپی

    سعید رفیع پور، و مریم رحمانی، “شعارهای تبلیغاتی پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد: کشف و فهم پیام های ارتباطی،” پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران (پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی)، vol. 8، no. 4 (پیاپی 27) ، pp. 75–98، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button