مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آموزش ادبیات دوره متوسطه بر اساس نظریه ی آزادی اریک فروم

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 25

کلیدواژه

ادبیات (درسی)Q1

چکیده

 تحقیق حاضر بررسی اهمیت, کاربرد و تأثیرات روانشناسی بر آموزش ادبیات دانش آموزان دبیرستانی است که با روش توصیفی-تحلیلی صورت پذیرفته است. در میان نظریه های معاصر روان شناسی, تمرکز مقاله بر نظریه ی آزادی و حس مشترک است که توسط اریک فروم ارائه شد. هرچند امروزه اهمیت روان شناسی در تمامی سطوح آموزشی همچنین درباره ی معلمان و نحوه ی تدوین کتاب های درسی مورد توافق جمعی قرار گرفته, اما در مورد درسی همچون ادبیات این قاعده جنبه ی خاص تری پیدا می کند. با تحلیل آرای فروم این نتیجه حاصل می گردد که ادبیات وضعیت و زمینه ای را خلق می کند که به شکل بالقوه شکوفایی ذهنی مخاطبان (و در اینجا دانش آموزان) را به دنبال دارد. بر اساس تحلیل این منطق, ادبیات شکلی از آزادیِ راستین را در ذهن مخاطب می پرورد که نسبت به صُور جعلی یا فانتزی آن, مترقی تر است. در این میان جهت دهی مناسب به کتاب های درسی و آگاهی معلم به چنین افقی, شروط ضروری است. بررسی این مسئله نشان می دهد که جایگاه دستاوردهای روان شناسی در آموزش ادبیات تا چه اندازه گسترده و قابل اتکاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، فرزاد، و خسروی، لعبت. (1398). بررسی آموزش ادبیات دوره متوسطه بر اساس نظریه ی آزادی اریک فروم. نخبگان علوم و مهندسی، 4(6 )، 14-25. SID. https://sid.ir/paper/369977/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی فرزاد، خسروی لعبت. بررسی آموزش ادبیات دوره متوسطه بر اساس نظریه ی آزادی اریک فروم. نخبگان علوم و مهندسی[Internet]. 1398؛4(6 ):14-25. Available from: https://sid.ir/paper/369977/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد رستمی، و لعبت خسروی، “بررسی آموزش ادبیات دوره متوسطه بر اساس نظریه ی آزادی اریک فروم،” نخبگان علوم و مهندسی، vol. 4، no. 6 ، pp. 14–25، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369977/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button