مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

526
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

385
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی زبان و فارسی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کانادا

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 164

چکیده

 این پژوهش کیفی به بررسی مقایسه ای هویت و عاملیت نومعلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم, از دریچة نظریة قراردهی, پرداخته است. هر ده معلم انگلیسی زبان و فارسی زبان شرکت کننده در این پژوهش دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی بودند و در یک موسسة خصوصی آموزش زبان انگلیسی در شهر مونترال کانادا به تدریس مشغول بودند. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته, گزارش های نوشتاری معلمان و مشاهدات پژوهشگر جمع آوری شد. بررسی داده ها براساس نظریة داده بنیاد, نشان داد عاملیت که در کدگذاری انتخابی به عنوان دستة مرکزی انتخاب شد, به روش های متفاوتی در این دو گروه نمود می یابد. نومعلمان انگلیسی زبان, عاملیت قدرتمند و کارآمد و نومعلمان فارسی زبان, عاملیت ضعیف و ناکارآمد از خود نشان می دهند. عاملیت, به عنوان دستة مرکزی, همراه با زیرمجموعه هایی که به طور همزمان مؤثر و متأثر از عاملیت اند, هویت منحصربه فرد نومعلمان در هر گروه را نشان می دهد. یافته های این پژوهش برای ارتقای کیفی آموزش های پیش از تدریس نومعلمان, آموزش های حین تدریس و پیشرفت و بهتر کردن برنامة درسی قابل استفاده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیوان پناه، شیوا، و مهابادی، سارا. (1397). بررسی مقایسه ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی زبان و فارسی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کانادا. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 51(1 (پیاپی 35) )، 117-164. SID. https://sid.ir/paper/369982/fa

    Vancouver: کپی

    کیوان پناه شیوا، مهابادی سارا. بررسی مقایسه ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی زبان و فارسی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کانادا. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1397؛51(1 (پیاپی 35) ):117-164. Available from: https://sid.ir/paper/369982/fa

    IEEE: کپی

    شیوا کیوان پناه، و سارا مهابادی، “بررسی مقایسه ای هویت و عاملیت نومعلمان انگلیسی زبان و فارسی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کانادا،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 51، no. 1 (پیاپی 35) ، pp. 117–164، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369982/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا