Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

713
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

769
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برندسازی مقصد گردشگری با تاکید بر شناسایی ابعاد شخصیت برند مقصد برای استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 233

چکیده

 رشته های احساسی زیادی بین مردم و مقاصدی که از آن ها دیدن می کنند وجود دارد. ویژگی های شخصیتی این مقاصد, بعد جدیدی است که با تمرکز بر آن ها می توان راهبردهای برندسازی مقصد را تدوین کرد. بنابراین, هدف این پژوهش, شناسایی ابعاد شخصیت برند مقصد گردشگری برای استان گیلان با استفاده از رویکرد تحقیق آمیخته و در قالب دو بخش کیفی و کمی است. در مرحله اجرا, ابتدا 55 ویژگی شخصیتی خاص استان گیلان از طریق مصاحبه های عمیق با 11 خبره که دارای حداقل 5 سال سابقه کاری, فعالیت مستمر در سمت های مرتبط با گردشگری و بازاریابی و برخوردار از تحصیلات کارشناسی ارشد به بالا بوده اند و تحلیل محتوای داده های متنی و کدگذاری آن ها در بخش کیفی تحقیق شناسایی و سپس 65 ویژگی شخصیتی از مطالعه ادبیات تحقیق نیز به آن اضافه شد. در ادامه, با حذف صفات تکراری, لیستی از 102 ویژگی شخصیتی آماده و در اختیار 15 نفر دیگر از صاحب نظران دانشگاهی در رشته های مدیریت و روانشناسی قرار گرفت تا نزدیک ترین ویژگی های شخصیتی را برای توصیف استان انتخاب کنند. در نهایت, 16 ویژگی در لیست باقی ماند و مبنای طراحی پرسشنامه و توزیع میان گردشگران قرار گرفت. تحلیل داده های جمع آوری شده از 468 گردشگر با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی, منجر به شناسایی سه بعد با عنوان بی-نظیر, خونگرم و صاحب سبک شد. این ابعاد و 16 ویژگی شخصیتی زیرمجموعه آن ها بار دیگر در تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزار لیزرل مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده جورشری، محمدرضا، دل افروز، نرگس، شبگومنصف، سیدمحمود، و باقرسلیمی، سعید. (1399). برندسازی مقصد گردشگری با تاکید بر شناسایی ابعاد شخصیت برند مقصد برای استان گیلان. گردشگری و توسعه، 9(3 )، 219-233. SID. https://sid.ir/paper/370141/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده جورشری محمدرضا، دل افروز نرگس، شبگومنصف سیدمحمود، باقرسلیمی سعید. برندسازی مقصد گردشگری با تاکید بر شناسایی ابعاد شخصیت برند مقصد برای استان گیلان. گردشگری و توسعه[Internet]. 1399؛9(3 ):219-233. Available from: https://sid.ir/paper/370141/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا تقی زاده جورشری، نرگس دل افروز، سیدمحمود شبگومنصف، و سعید باقرسلیمی، “برندسازی مقصد گردشگری با تاکید بر شناسایی ابعاد شخصیت برند مقصد برای استان گیلان،” گردشگری و توسعه، vol. 9، no. 3 ، pp. 219–233، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370141/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا