Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

332
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

435
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی پدیدارشناسانه از تجارب زیسته ی دانشجویان مامایی در مورد امتحان جامع پایان دوره تحصیلی کارشناسی مامایی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 31

چکیده

 هدف: یکی از اهداف مهم آموزش ارتقاء سطح مهارت های بالینی دانشجویان است و آزمون ساختاریافته عینی-بالینی (OSCE) یکی از روش های ارزشیابی صلاحیت عملکرد دانشجویان علوم پزشکی می باشد. این پژوهش در قالب یک تحقیق کیفی و پدیدارشناختی به منظور دستیابی به تجارب زیسته ی دانشجویان مامایی نسبت به آزمون بالینی با ساختار عینی امتحان جامع پایان دوره تحصیلی کارشناسی مامایی, در جهت پاسخگویی به این سؤال که «تجربیات و ادراکات دانشجویان رشته مامایی نسبت به آزمون بالینی با ساختار عینی امتحان جامع پایان دوره تحصیلی کارشناسی چیست؟ » انجام گرفت. روش بررسی: در این مطالعه ی پدیدارشناختی با رویکرد کلایزی, نمونه گیری به روش مبتنی بر هدف در سال 1397, از میان دانشجویان کارشناسی مامایی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان بعد از پایان امتحان OSCE فینال انجام شد. پژوهش تا رسیدن به پدیده اشباع داده ها ادامه داشت. جمع آوری داده ها با مصاحبه های نیمه ساختاریافته به مدت 40-30 دقیقه انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد انتظارات وتجربیات مشارکت کننده ها در خصوص ارزشیابی بالینی با ساختار عینی عمدتا به صورت «فراهم شدن ارزشیابی بالینی بصورت عملی در OSCE »؛ «ضرورت استفاده از OSCE به عنوان ابزاری عینی در ارزشیابی بالینی»؛ «لزوم عادلانه بودن ارزشیابی بالینی با OSCE»؛ و «استرس زا بودن این آزمون» بود. نتیجه گیری: در ارزشیابی بالینی عملی بودن آزمون, کشف مهارت های عملی و آرامش دانشجویان, اجرای عدالت در ارزشیابی باید مدنظر قرار گیرد, که تمام این مشخصات در OSCE نمود عینی دارد. پس میتوان از این آزمون به عنوان ابزار عینی در ارزشیابی بالینی بهره برد و بکار گرفتن آن را به مسئولین و مدرسین مربوطه پیشنهاد نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیکخواه، سمیه، و علوی، سیدحمیدرضا. (1399). تحلیلی پدیدارشناسانه از تجارب زیسته ی دانشجویان مامایی در مورد امتحان جامع پایان دوره تحصیلی کارشناسی مامایی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(40 )، 15-31. SID. https://sid.ir/paper/370194/fa

    Vancouver: کپی

    نیکخواه سمیه، علوی سیدحمیدرضا. تحلیلی پدیدارشناسانه از تجارب زیسته ی دانشجویان مامایی در مورد امتحان جامع پایان دوره تحصیلی کارشناسی مامایی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(40 ):15-31. Available from: https://sid.ir/paper/370194/fa

    IEEE: کپی

    سمیه نیکخواه، و سیدحمیدرضا علوی، “تحلیلی پدیدارشناسانه از تجارب زیسته ی دانشجویان مامایی در مورد امتحان جامع پایان دوره تحصیلی کارشناسی مامایی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 40 ، pp. 15–31، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370194/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا