Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

354
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

475
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خوانش چارلز تیلور از اصیل بودن و طرحی از دلالت های آن در تعریف معلم اصیل

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 125

چکیده

 اصیل بودن, مفهومی با پیشینه گسترده در فرهنگ مدرن است که طرح آن در فضای فکری و فرهنگی کشور ما نسبتا نوظهور بوده است. خوانش های متعددی از این مفهوم وجود دارد که می توان خوانش فردگرایانه و جمع گرایانه را دو خوانش مهم در پیشینه فلسفی آن دانست. هدف از پژوهش حاضر, نخست, شرح و بیان خوانش چارلز تیلور به عنوان خوانشی موجه از پدیده اصالت است که هر دو بعد فردی و اجتماعی اصیل بودن را مورد توجه قرار داده است. روش پژوهش در بخش بیان و تحلیل مفاهیم, تحلیل مفهومی و در بیان دلالت ها, استنتاج عملی بوده است. در نهایت, دلالت های التزام به خوانش مورد پذیرش این پژوهش در تعریف یکی از ارکان تربیت, یعنی معلم اصیل, مورد اشاره قرار گرفته است. دلالت های استنتاج شده عبارتند از: «الزام به بعد فعال از اصیل بودن», «الزام به بعد منفعل از اصیل بودن», «الزام به دیالکتیک معلم اصیل-دانش آموز اصیل» و «الزام به واقعیات اجتماعی».

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، مصطفی. (1399). خوانش چارلز تیلور از اصیل بودن و طرحی از دلالت های آن در تعریف معلم اصیل. فلسفه تربیت، 5(1 )، 105-125. SID. https://sid.ir/paper/370371/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی مصطفی. خوانش چارلز تیلور از اصیل بودن و طرحی از دلالت های آن در تعریف معلم اصیل. فلسفه تربیت[Internet]. 1399؛5(1 ):105-125. Available from: https://sid.ir/paper/370371/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی مرادی، “خوانش چارلز تیلور از اصیل بودن و طرحی از دلالت های آن در تعریف معلم اصیل،” فلسفه تربیت، vol. 5، no. 1 ، pp. 105–125، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا