Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل علی جهت گیری آینده بر یادگیری خودتنظیمی با نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی و ارزش تکلیف در بین دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش پزشکی (مجازی) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر ارایه الگوی روابط علی جهت گیری آینده و یادگیری خودتنظیمی بر اساس نقش واسطه گری خودکارآمدی تحصیلی و ارزش تکلیف به روش تحلیل مسیر است. روش بررسی: در پژوهش پیش رو, که به شکل توصیفی از نوع همبستگی انجام گرفته است, با نمونه ای پژوهشی شامل 205 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی(مجازی) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, که بر اساس فرمول کوکران و به شیوه نمونه گیری طبقه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند و پرسشنامه ای متشکل از 4 پرسشنامه را تکمیل نمودند که شامل پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد (1995), پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی میجلی و همکاران (2000) و پرسشنامه ارزش تکلیف پینتریج (1991), پرسشنامه جهت گیری آینده سیگنر (2009) بود. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر و نرم افزارهای Amos, و Spss استفاده شد. یافته ها: عامل جهت گیری آینده بر خودتنظیمی تحصیلی در دانشجویان دارای ضرایب همبستگی مثبت و معنی دار است. همچنین سنجش تکوینی با استفاده دانشجویان از خودکارآمدی تحصیلی و ارزش تکلیف هم همبستگی مثبت و معنی دار نشان داد. به این ترتیب فرضیه های پژوهش تایید شد. نتیجه گیری: در نتیجه یافته های این پژوهش می توان گفت استفاده از جهت گیری آینده با توجه به میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و ارزش تکلیف, به رشد خودتنظیمی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش پزشکی(مجازی) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استفاده بیشتر آنها از خودتنظیمی تحصیلی, در یادگیری منجر می شود. بررسی شاخص های برازندگی نشان داد که مدل پیشنهادی پژوهش با داده های گردآوری شده از دانشجویان دوره های مجازی دارای برازش نسبتا مناسبی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آرین فر، عاطفه، و صیف، محمدحسن. (1399). مدل علی جهت گیری آینده بر یادگیری خودتنظیمی با نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی و ارزش تکلیف در بین دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش پزشکی (مجازی) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(38 )، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/370383/fa

    Vancouver: کپی

    آرین فر عاطفه، صیف محمدحسن. مدل علی جهت گیری آینده بر یادگیری خودتنظیمی با نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی و ارزش تکلیف در بین دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش پزشکی (مجازی) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(38 ):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/370383/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه آرین فر، و محمدحسن صیف، “مدل علی جهت گیری آینده بر یادگیری خودتنظیمی با نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی و ارزش تکلیف در بین دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش پزشکی (مجازی) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 38 ، pp. 45–54، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا