مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,316
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تثبیت سریع حافظه حرکتی پنهان بعد از یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 523 | صفحه پایان 532

چکیده

 هدف: پس از یادگیری, حافظه باید تثبیت شود تا به وسیله یادگیری های متعاقب دچار اختلال نشود. هنوز مشخص نیست یادگیری های جدید, با چه فاصله زمانی آموخته های پیشین را مختل می نمایند. این پژوهش در پی پاسخ به این سوال بود که آیا آموختن تکلیف ادراکی, تکلیف توالی حرکتی متناوب که پیش از آموخته شده است را مختل کرده, یا با تحکیم آن تداخل می کند و این اثر احتمالی در چه فاصله زمانی بیش تر است.مواد و روش ها: تعداد 38 نفر داوطلب, تکلیف تطبیق رنگ زنجیره ای را در 3 بلوک 150 کوششی اجرا کردند و سپس به صورت تصادفی در سه گروه قرار گرفتند؛ گروه اول پس از گذشت یک ساعت و گروه دوم پس از گذشت شش ساعت در تکلیف ادراکی شرکت نمودند. گروه سوم هیچ تکلیف مداخله ای دریافت نکرد. سپس هر 3 گروه پس از گذر 24 ساعت از تکلیف هدف, در آزمون یادداری شرکت نمودند.یافته ها: نتایج آزمون یادداری گروه های مورد بررسی اختلاف معنی داری را بین اکتساب و یادداری تکلیف تطبیق رنگ زنجیره ای نشان نداد.نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاضر بیان گر این نکته است که حافظه حرکتی پنهان بلافاصله پس از یادگیری تثبیت شده و نه انجام تکلیف تداخلی نه گذر زمان اثری افزایش یا کاهشی بر آن ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی آهویی، الهه، قدیری، فرهاد، و واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم. (1396). تثبیت سریع حافظه حرکتی پنهان بعد از یادگیری. کومش، 19(3 (پیاپی 67))، 523-532. SID. https://sid.ir/paper/37060/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی آهویی الهه، قدیری فرهاد، واعظ موسوی سیدمحمدکاظم. تثبیت سریع حافظه حرکتی پنهان بعد از یادگیری. کومش[Internet]. 1396؛19(3 (پیاپی 67)):523-532. Available from: https://sid.ir/paper/37060/fa

    IEEE: کپی

    الهه هاشمی آهویی، فرهاد قدیری، و سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، “تثبیت سریع حافظه حرکتی پنهان بعد از یادگیری،” کومش، vol. 19، no. 3 (پیاپی 67)، pp. 523–532، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button