مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد برنامه ریزی شده بهره تطبیقی به منظور کنترل مانور طولی هواپیما

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 48

چکیده

 ناپایداری, نایقینی مدل و اختلالات موجود در سامانه یک هواپیما که در حالت پرواز مداوم و مستقیم الخط قرار دارد و می خواهد یک مانور طولی را انجام دهد سبب می شود که انجام چنین مانوری بدون کمک یک کنترل کننده امکان پذیر نباشد. با توجه به آنکه معادلات دینامیکی هواپیما غیرخطی هستند, استفاده از یک کنترل کننده خطی که بر مبنای خطی سازی در یک نقطه کار طراحی شده باشد, کارآیی رضایت بخشی نخواهد داشت. به این ترتیب, لزوم استفاده از کنترل کننده های غیرخطی محرز می گردد. در این مقاله جهت طراحی کنترل کننده از روش برنامه ریزی شده بهره استفاده شده است. طراحی کنترل کننده برنامه ریزی شده بهره, شامل دو مرحله متمایز است: مرحله اول, طراحی کنترل کننده های خطی که اجزای کنترل کننده برنامه ریزی شده بهره می باشند. مرحله دوم, برنامه ریزی یعنی تعیین ضابطه ای که تحت آن, یکی از کنترل کننده های خطی در حلقه بسته قرار گیرند. کنترل کننده های خطی مورد نیاز از طریق روش های کنترل بهینه انتخاب گردیده اند و جهت تعیین تعداد و محل نقاط خطی سازی شده و تعیین معیاری برای استفاده از هر یک از کنترل کننده های خطی از مفاهیم حاشیه پایداری و متریک v-gap استفاده شده است. لازم به ذکر است در این تحقیق مانور طولی که به عنوان فرمان و یا سیگنال مبنا از هواپیمای در حالت پرواز مداوم مستقیم الخط خواسته شده, مقدار ثابت چرخش برای زاویه پیچ است. نتایج نشان داد با ترکیب کنترل کننده غیرخطی برنامه ریزی شده بهره و سامانه غیرخطی در یک حلقه بسته, مانور طولی مورد نظر به نحو مطلوبی صورت پذیرفت

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوی، سیداحسان. (1398). رویکرد برنامه ریزی شده بهره تطبیقی به منظور کنترل مانور طولی هواپیما. مکانیک هوا فضا، 15(4 (پیاپی 58) )، 30-48. SID. https://sid.ir/paper/370634/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی سیداحسان. رویکرد برنامه ریزی شده بهره تطبیقی به منظور کنترل مانور طولی هواپیما. مکانیک هوا فضا[Internet]. 1398؛15(4 (پیاپی 58) ):30-48. Available from: https://sid.ir/paper/370634/fa

    IEEE: کپی

    سیداحسان رضوی، “رویکرد برنامه ریزی شده بهره تطبیقی به منظور کنترل مانور طولی هواپیما،” مکانیک هوا فضا، vol. 15، no. 4 (پیاپی 58) ، pp. 30–48، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button