مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 68

چکیده

 اهمیت چشمگیر تمایل به برقراری ارتباط در یادگیری زبان دوم, بسیاری از محققان را بر آن داشته است تا در پی کشف عوامل مؤثر در بالابردن سطح برقراری ارتباط در میان زبان آموزان باشند. این مطالعه به بررسی یک تحقیق تجربی در زمینه ی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط, خود پنداری, آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم می پردازد و همچنین سعی برآن دارد تا تأثیر دو متغیر فردی (خودپنداری و آرمان خود در زبان دوم) و یک متغیر اجتماعی (اعتبار معلم) را بر تمایل به برقراری ارتباط بسنجد. دراین راستا, تعداد 136 نفر از فراگیران خارجی زبان فارسی در این مطالعه مشارکت کردند. این فراگیران با دقت به پرسشنامه های تمایل به برقراری ارتباط (Khatib & Nourzadeh, 2014), خودپنداری (Erten, 2015), اعتبار معلم (McCroskey & Teven, 1999) و آرمان خود در زبان دوم (Papi, 2010) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها, از آمار توصیفی و آزمون های همبستگی رگرسیون استفاده شد. نتایج یافته ها نشان داد که اعتبار معلم, خودپنداری و آرمان خود در زبان دوم به طور مستقیم به بهبود تمایل به برقراری ارتباط در میان فراگیران زبان فارسی کمک می کنند. در پایان, راهکارهایی برای بهبود تمایل به برقراری ارتباط ارائه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیریوسفی، محمد، و میرخانی، مهدی. (1398). بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط, خودپنداره, آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 8(2 (پیاپی 18) )، 51-68. SID. https://sid.ir/paper/370742/fa

    Vancouver: کپی

    امیریوسفی محمد، میرخانی مهدی. بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط, خودپنداره, آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی 18) ):51-68. Available from: https://sid.ir/paper/370742/fa

    IEEE: کپی

    محمد امیریوسفی، و مهدی میرخانی، “بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط, خودپنداره, آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 8، no. 2 (پیاپی 18) ، pp. 51–68، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370742/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا