Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,477
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,184
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش اثربخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 سابقه و هدف: یکی از روش های ارزیابی آموزش اثربخش در آموزش عالی, ارزیابی دانشجویان از عملکرد اعضای هیات علمی در پایان هر ترم است. دانشجویان, منبع اصلی اطلاعات در باب کیفیت و اثربخشی آموزش محسوب می شوند. هدف از این تحقیق شناسایی عوامل موثر در آموزش اثربخش و ارایه پیشنهادهایی برای بهبود آن است. در این تحقیق شواهد پژوهشی در ارتباط با موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.مواد و روش ها: ابزاری با 28 متغیر برای تعیین شاخص ها طراحی گردید و در اختیار 428 تن از دانشجویان رشته پرستاری در شش دانشگاه و دانشکده پرستاری قرار داده شد. تحلیل عاملی (Factor analysis)  برای تعیین مجموعه ای از متغیرهای آموزش اثربخش به کار گرفته شد. یافته ها: نتایج به دست آمده نشان می دهند که چهار عامل 1) ارایه درس, 2) سازمان دهی, 3) ارزیابی و 4) مهارت های تخصصی بر آموزش اثربخش تاثیر می گذارند.نتیجه گیری: در این مقاله پیشنهادهایی برای بهبود آموزش ارایه شده است, که از آن جمله می توان به اهمیت دادن یکسان به آموزش و پژوهش, آموزش اعضای هیات علمی, دادن فرصت های مطالعاتی, انتشار مجلات آموزشی و تقویت تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آراسته، حمیدرضا، و محمودی راد، مریم. (1382). آموزش اثربخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان . کومش، 5(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/37077/fa

    Vancouver: کپی

    آراسته حمیدرضا، محمودی راد مریم. آموزش اثربخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان . کومش[Internet]. 1382؛5(ویژه نامه آموزش پزشکی):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/37077/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا آراسته، و مریم محمودی راد، “آموزش اثربخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان ،” کومش، vol. 5، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 1–7، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37077/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا