مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

396
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش مبتنی بر شبیه سازی در اتاق عمل: مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 496 | صفحه پایان 505

چکیده

 مقدمه: شبیه سازی یک فناوری آموزشی است که منجر به تسهیل یادگیری و بهبود عملکرد یادگیرنده می شود, هدف این مطالعه معرفی وکاربرد آموزش مبتنی بر شبیه سازی درآموزش بالینی اتاق عمل است. روش ها: در این مقاله مروری, کلید واژه های شبیه سازی, آموزش, آموزش بالینی, آموزش اتاق عمل و شبیه سازی در اتاق عمل, برای جستجوی مقالات فارسی و انگلیسی موجود در پایگاه های اطلاعاتی, Science Direct, Google scholar, Pubmed, SID و Magiran در بازه زمانی 1396-1379 شمسی و 2000-2018 میلادی استفاده شد. مقالاتی که طبق هدف مطالعه به معرفی و کاربرد روش های آموزش مبتنی بر شبیه سازی در اتاق عمل مرتبط بودند, انتخاب و مطالعه شدند. نتایج: چهل و دو مقاله, به بررسی تاریخچه و اهمیت استفاده از شبیه سازی در آموزش های بالینی, روش های ایجاد و توسعه آنها, انواع شبیه سازهای مورد استفاده در اتاق عمل. اهمیت و نوع مدل طراحی شده جهت ارزشیابی این روش ها پرداخته بودند. از جمله انواع شبیه سازها می توان به شبیه سازهای فیزیکی با فیدالیتی پایین, ابزارهای آموزشی مبتنی بر وب, آموزش های ویدیویی مبتنی بر کامپیوتر, سیستم های یادگیری مجازی, سیستم مدیریت یادگیری, "سیستم ام سی گیل (McGill) "برای آموزش و ارزشیابی مهارت های لاپاروسکوپی, روش های جراحی مبتنی بر شبیه سازی و مانکن های مبتنی بر کامپیوتر کنترل شده واقعی مثل "سیم من تری جی( Sim man 3G)"اشاره کرد. نتیجه گیری: در آموزش اتاق عمل می توان از انواع شبیه سازها و مدل های ارائه شده جهت طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی استفاده کرد. بسیاری از چالش های موجود با برنامه ریزی های مناسب قابل حل است و مؤسسات آموزشی می توانند با درک پتانسیل آموزشی این روش, باعث توسعه و گسترش آموزش های مبتنی بر شبیه سازی در اتاق عمل شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، مینا، و خادمیان، زهرا. (1397). آموزش مبتنی بر شبیه سازی در اتاق عمل: مطالعه مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 496-505. SID. https://sid.ir/paper/370818/fa

    Vancouver: کپی

    امیری مینا، خادمیان زهرا. آموزش مبتنی بر شبیه سازی در اتاق عمل: مطالعه مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):496-505. Available from: https://sid.ir/paper/370818/fa

    IEEE: کپی

    مینا امیری، و زهرا خادمیان، “آموزش مبتنی بر شبیه سازی در اتاق عمل: مطالعه مروری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 496–505، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370818/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button