مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب های زبان انگلیسی دوره ی متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه ی مدل یادگیری زایشی

صفحات

 صفحه شروع 170 | صفحه پایان 181

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, تحلیل محتوای کتاب های زبان انگلیسی مقطع متوسطه اول مدارس ایران با عنوان Prospectبر اساس فرایندهای چهارگانه ی نظریه ی یادگیری زایشی (یادگیری, زایش, خلق معنا, انگیزش) است. بدین منظور, بر اساس این چهار فرایند اصلی چک لیستی تهیه گردید. چهار متخصص آموزش زبان و 21 معلم زبان به ارزیابی 9 درس منتخب سه کتاب بر اساس این چک لیست پرداختند. روایی محتوایی این چک لیست بر اساس نظر 2 متخصص آموزش زبان مورد تأیید قرار گرفت و پایایی درونی و بیرونی رتبه دهندگان برای این چک لیست معنادار بود. سپس میانگین های به دست آمده با استفاده از روش ارزیابی درونی (internal evaluation) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج ارزیابی درونی نشان می دهد که کتاب های Prospect از نظر فرایند زایشی موفق, از نظر فرایند خلق معنا متوسط و از نظر فرایندهای یادگیری و انگیزش ضعیف ارزیابی شده اند. همچنین, این کتاب ها از نظر توانایی تعمیم مطالب به محیط های غیرآموزشی که از اهداف روش تعاملی آموزش زبان بوده و از مؤلفه های مهم فرایند یادگیری است نیز میانگین پایینی کسب کردند. از نظر معیارهای انگیزشی, پرورش مهارت های تفکر, برانگیختن آگاهی و توجه نیز میانگین های پایینی به دست آمد. در انتها, پیشنهاد هایی به منظور بهبود کتاب ازجمله توجه به تعمیم یادگیری به محیط های بیرون کلاس, پرورش تفکر و انگیزش آگاهی در متن های انتخابی, تمرین ها و تکالیف ارائه شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، فرزانه. (1399). تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب های زبان انگلیسی دوره ی متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه ی مدل یادگیری زایشی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(38 (پیاپی 65) )، 170-181. SID. https://sid.ir/paper/370869/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان فرزانه. تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب های زبان انگلیسی دوره ی متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه ی مدل یادگیری زایشی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(38 (پیاپی 65) ):170-181. Available from: https://sid.ir/paper/370869/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه دهقان، “تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب های زبان انگلیسی دوره ی متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه ی مدل یادگیری زایشی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 38 (پیاپی 65) ، pp. 170–181، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button