مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

468
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و ارزشیابی معیارهای آموزشی مجتمع آموزش سلامت شهرستان بوکان در سال تحصیلی 1395

صفحات

 صفحه شروع 364 | صفحه پایان 372

چکیده

 پیش زمینه و هدف: ارزشیابی یک فرایند تحلیل کلی و نظام اند است که منجر به داوری و یا ارائه پیشنهادات مربوط به کیفیت یک موسسه آموزش عالی می شود و می تواند منجر به بهبود مستمر کیفیت شود, لذا مطالعه حاضر باهدف ارزشیابی آموزشی مجتمع آموزش سلامت شهرستان بوکان به انجام رسید. مواد وروش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی-مقطعی بوده که با مشارکت تمامی مدیران, اساتید, دانشجویان و کارکنان مجتمع آموزش سلامت شهر بوکان و با استفاده از شاخص های ارزشیابی موسسه ای دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام شد. ابتدا بررسی های توصیفی روی داده ها صورت گرفت و نتایج به صورت فراوانی و درصد برای متغیرهای کیفی و نیز میانگین و انحراف معیار برای متغیرهای کمی گزارش شد. همچنین نتایج به تفکیک برای هر حیطه گزارش شد. یافته ها: میانگین مطلوبیت از دیدگاه کلی دانشجویان, اساتید, مدیران, کارکنان و مستندات بررسی شده به ترتیب برابر 65, 79, 76, 70 و 70 درصد بود که در بین آن ها بالاترین سطح مربوط به نگاه اساتید و پایین ترین سطح مربوط به دانشجویان بود. متوسط کل نتایج برای کل جمعیت برابر 72 درصد بود. یافته ها: نشان داد که بالاترین امتیاز به حوزه های رسالت و اهداف, آموزش مداوم فارغ التحصیلان و آموزش دانشجو و پایین ترین سطح به حوزه های مدیریت, هیئت علمی و اساتید و آموزش بالینی اختصاص دارد. بحث و نتیجه گیری: : یافته ها: نشان داد که وضعیت این مجتمع در حد نسبتا مطلوب می باشد, گرچه لزوم طراحی و اجرای مداخلاتی جهت مرتفع نمودن مشکلات حوزه های دارای نقص به وضوح احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی ایچی، محمدصالح، امینی، ابوالقاسم، و پورعباس، احمد. (1397). بررسی و ارزشیابی معیارهای آموزشی مجتمع آموزش سلامت شهرستان بوکان در سال تحصیلی 1395. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 16(5 ( پی در پی 106) )، 364-372. SID. https://sid.ir/paper/371177/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی ایچی محمدصالح، امینی ابوالقاسم، پورعباس احمد. بررسی و ارزشیابی معیارهای آموزشی مجتمع آموزش سلامت شهرستان بوکان در سال تحصیلی 1395. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1397؛16(5 ( پی در پی 106) ):364-372. Available from: https://sid.ir/paper/371177/fa

    IEEE: کپی

    محمدصالح زارعی ایچی، ابوالقاسم امینی، و احمد پورعباس، “بررسی و ارزشیابی معیارهای آموزشی مجتمع آموزش سلامت شهرستان بوکان در سال تحصیلی 1395،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 16، no. 5 ( پی در پی 106) ، pp. 364–372، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button