مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش چند رسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف اختلال یادگیری از اختلال های روان پزشکی بسیار مهم در کودکان است که به دلیل آثار عمیق آن بر فعالیت های تحصیلی دانش آموزان, به آن بسیار توجه شده است. هدف پژوهش حاضر, مطالعه تاثیر روش چندرسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی بود. روش بررسی این مطالعه به شیوه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش انجام شد. جامعه آماری شامل صد دانش آموز با اختلال یادگیری ریاضی در پایه سوم ابتدایی شهر همدان و سال تحصیلی 1393-1394 بود که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای 30 دانش آموز انتخاب شدند. پانزده نفر در گروه آزمایش و پانزده نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. هر دو گروه در پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون ایران کی مت ارزیابی شدند. گروه آزمایش با استفاده از روش چندرسانه ای آموزشی میشا و کوشا به مدت دوازده جلسه تحت آموزش قرار گرفت. یافته ها نتایج آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که میانگین پس آزمون گروه آزمایش در شمارش اعداد به 0٫ 40 در مقابل 1٫ 40 گروه کنترل (0٫ 010=p), در جمع اعداد میانگین گروه آزمایش به 0٫ 67 در مقابل 1٫ 97 گروه کنترل (0٫ 013= p), در تفریق اعداد میانگین گروه آزمایش به 0٫ 67 در مقابل 2٫ 73 گروه کنترل (0٫ 001

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معروفی، یحیی، مومنی راد، اکبر، و زارع احتشامی، مریم. (1397). بررسی تاثیر روش چند رسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/371256/fa

    Vancouver: کپی

    معروفی یحیی، مومنی راد اکبر، زارع احتشامی مریم. بررسی تاثیر روش چند رسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/371256/fa

    IEEE: کپی

    یحیی معروفی، اکبر مومنی راد، و مریم زارع احتشامی، “بررسی تاثیر روش چند رسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371256/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button