Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

560
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

باززایی ریشه های خشونت در آلمان پس از جنگ جهانی دوم با تکیه بر آراء اسلاوی ژیژک مطالعه موردی (آنسلم کیفر_ گئورگ بازلیتس)

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 102

چکیده

خشونت تسری شده از جنگ در یک جامعه و عواقب آن در یک برهه زمانی خاص تمام نمی شود و در ادوار مختلف, باقی می ماند. تحقیرها و سرخوردگی های ناشی از جنگ توسط هنرمند تا مدت ها پس از آن, به صورت های مختلف در آثار هنری نمود پیدا می کند. این پژوهش, قصد دارد تا به بررسی تاثیرات جنگ بر آثار هنرمندانی بپردازد که تحت تاثیر دوره پرتلاطم بعد از جنگ, آثار خویش را خلق کرده اند و در پی آن است که نشان دهد, چگونه مفاهیم ناشی از سرکوب, هم چون خشونت در آثار هنری نمود می یابد؟ با بررسی فرم و محتوای آثار هنرمندانی که تنها با ویرانه های پس از جنگ روبه رو بوده اند, به این پرسش می پردازد که شرایط اجتماعی و سیاسی, چگونه می-تواند بر آثار هنرمندان آن عصر و بعد از آن, تاثیر بگذارد؟ هم چنین, بازنمایی خشونت و فقدان هویت در آثار این هنرمندان تا چه میزان موفق عمل کرده است؟ روش پژوهش در این مقاله, توصیفی-تحلیلی است و با استفاده از منابع کتاب خانه ای صورت پذیرفته است. چند نمونه از آثار هنرمندان معاصر آلمانآنسلم کیفر-گئورگ بازلیتس, و نوع ارتباط آن با دیدگاه ژیژک در باب خشونت را-که خشونت پنهان را موثرتر از خشونت آشکار می داند-از لحاظ فرم و معنا و مفهوم مورد کنکاش قرار می دهد. این پژوهش نشان می دهد, اثر هنری با وجود این که همیشه در طول تاریخ هنر, زیبا تلقی شده, برای بازنمایی زشتی ها و نابرابری ها, عقیم مانده است. زیرا اثر هنری از سوی مخاطب زیبا تلقی شده و این برای هنرمند معترض به شرایط اجتماعی, نوعی شکست محسوب می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف آزاده، محمدرضا، و بهرام پور، میترا. (1398). باززایی ریشه های خشونت در آلمان پس از جنگ جهانی دوم با تکیه بر آراء اسلاوی ژیژک مطالعه موردی (آنسلم کیفر_ گئورگ بازلیتس). مبانی نظری هنرهای تجسمی، -(8 )، 85-102. SID. https://sid.ir/paper/371346/fa

    Vancouver: کپی

    شریف آزاده محمدرضا، بهرام پور میترا. باززایی ریشه های خشونت در آلمان پس از جنگ جهانی دوم با تکیه بر آراء اسلاوی ژیژک مطالعه موردی (آنسلم کیفر_ گئورگ بازلیتس). مبانی نظری هنرهای تجسمی[Internet]. 1398؛-(8 ):85-102. Available from: https://sid.ir/paper/371346/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا شریف آزاده، و میترا بهرام پور، “باززایی ریشه های خشونت در آلمان پس از جنگ جهانی دوم با تکیه بر آراء اسلاوی ژیژک مطالعه موردی (آنسلم کیفر_ گئورگ بازلیتس)،” مبانی نظری هنرهای تجسمی، vol. -، no. 8 ، pp. 85–102، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371346/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا