Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

656
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

898
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده گردشگران و قوت برند هتل

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 119

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده میهمانان و قوت برند هتل صورت گرفته است. این پژوهش کاربردی, توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه میهمانان ایرانی هتل های 4 ستاره شهر شیراز در تابستان سال 1397 هستند. روش های نمونه گیری در این پژوهش نمونه گیری خوشه ای و نمونه گیری در دسترس است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول نمونه گیری مدل سازی معادلات ساختاری (5q≤ n≤ 15q) استفاده شد که با توجه به 26 سوال پرسشنامه بر این اساس حجم نمونه حداقل 130 و حداکثر 390 نفر از میهمانان تعیین شد و در نهایت تعداد 310 پرسشنامه جمع آوری گردید. برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار Smart PLS استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده مالی, ارزش ادراک شده کارکردی و ارزش ادراک شده اجتماعی تأثیر دارد. اما, تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده فردی تأثیر ندارد. ارزش ادراک شده مالی, ارزش ادراک شده کارکردی و ارزش ادراک شده اجتماعی بر ارزش ادراک شده فردی تأثیر دارند. در نهایت ارزش ادراک شده فردی بر قوت برند هتل تأثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیل نژاد، شهرام، سلیمان زاده، امید، و کراقلی، مرضیه. (1398). تأثیر تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده گردشگران و قوت برند هتل. گردشگری و توسعه، 8(1 )، 102-119. SID. https://sid.ir/paper/371378/fa

    Vancouver: کپی

    خلیل نژاد شهرام، سلیمان زاده امید، کراقلی مرضیه. تأثیر تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده گردشگران و قوت برند هتل. گردشگری و توسعه[Internet]. 1398؛8(1 ):102-119. Available from: https://sid.ir/paper/371378/fa

    IEEE: کپی

    شهرام خلیل نژاد، امید سلیمان زاده، و مرضیه کراقلی، “تأثیر تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده گردشگران و قوت برند هتل،” گردشگری و توسعه، vol. 8، no. 1 ، pp. 102–119، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا