Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

566
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر آموزش و بهسازی معلمان مقطع متوسطه دوم شهر بجنورد با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 83

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر آموزش و بهسازی دبیران مقطع متوسطه دوم شهر بجنورد انجام گرفت. روش پژوهش ازنظر هدف, کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات, توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش دبیران مقطع متوسطه دوم به تعداد 800 نفر می باشند که به شیوه نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای تعیین حجم نمونه از روش کوکران استفاده شده است و نمونه آماری به تعداد 259 معلم است. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه است که پایایی آن با استفاده از نرخ ناسازگاری 03/. = IR که کمتر از 1/0 بود تأیید شد. برای تحلیل داده ها از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزارهای اکسپرت چویس و اکسل استفاده شده است. از میان معیارهای متفاوت و گوناگون, 4 معیار اصلی و 16 معیار فرعی, شناسایی شدند. با توجه به پاسخ کارشناسان و نتایج تحلیل سلسله مراتبی, بهسازی حرفه ای با درجه وزنی 488/0 در اولویت اول, بهسازی سازمانی با درجه وزنی 229/0 در اولویت دوم, بهسازی آموزشی با درجه وزنی 171/0 در اولویت سوم, بهسازی فردی با درجه وزنی 148/0 در اولویت چهارم اولویت بندی عوامل مؤثر بر آموزش و بهسازی دبیران قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدآبادی، معصومه. (1399). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر آموزش و بهسازی معلمان مقطع متوسطه دوم شهر بجنورد با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP). توسعه حرفه ای معلم، 5(2 (پیاپی 16) )، 71-83. SID. https://sid.ir/paper/371605/fa

    Vancouver: کپی

    محمدآبادی معصومه. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر آموزش و بهسازی معلمان مقطع متوسطه دوم شهر بجنورد با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP). توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1399؛5(2 (پیاپی 16) ):71-83. Available from: https://sid.ir/paper/371605/fa

    IEEE: کپی

    معصومه محمدآبادی، “شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر آموزش و بهسازی معلمان مقطع متوسطه دوم شهر بجنورد با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP)،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 5، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 71–83، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371605/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا