مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیلِ رابطه ی بین هوش هیجانی و مؤلفه های آن با خودکارآمدی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 69

چکیده

 در این پژوهش که با بهره گیری از روش فراتحلیل انجام گرفته, به ترکیب عددی نتایج پژوهش های انجام شده در ایران در زمینه ی رابطه ی بین هوش هیجانی و مؤلفه های آن با خودکارآمدی افراد پرداخته شده است. جامعه ی آماری فراتحلیل, پژوهش های در دسترس مرتبط با رابطه ی هوش هیجانی و مؤلفه های آن با خودکارآمدی در داخل کشور است که در بین سال های 1386 تا 1396 منتشر شده اند. براساس ملاک های تعریف شده ی ورود و خروج پژوهش های اولیه و نیز تحلیل حساسیت, در نهایت50 اندازه اثر از 22 مطالعه ی اولیه بررسی شد. بعد از بررسی ملاک های ورود و خروج, یافته های کمّی پژوهش های منتخب با نرم افزار CMA ویرایش2, تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که هوش هیجانی و مؤلفه های آن بر خودکارآمدی افراد تأثیر معنی داری داشته و طبق ملاک کوهن, میزان اندازه اثر ترکیبی رابطه ی بین هوش هیجانی و مؤلفه های آن با خودکارآمدی برای مدل اثرات تصادفی, در حد متوسط به بالا (34/0= ES) است. بررسی نقش متغیرهای تعدیل کننده ی مؤلفه های هوش هیجانی, جامعه ی آماری تحقیقات اولیه و حجم نمونه ی تحقیقات اولیه در ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته ی تحقیق, رابطه ی معنی داری نشان دادند. به طور خلاصه, می توان نتیجه گرفت که آموزش هوش هیجانی می تواند بر خودکارآمدی افراد تأثیر چشم گیری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، مسلم، و مصرآبادی، جواد. (1398). فراتحلیلِ رابطه ی بین هوش هیجانی و مؤلفه های آن با خودکارآمدی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 11(1 (پیاپی 1-76) )، 45-69. SID. https://sid.ir/paper/371692/fa

    Vancouver: کپی

    امیری مسلم، مصرآبادی جواد. فراتحلیلِ رابطه ی بین هوش هیجانی و مؤلفه های آن با خودکارآمدی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1398؛11(1 (پیاپی 1-76) ):45-69. Available from: https://sid.ir/paper/371692/fa

    IEEE: کپی

    مسلم امیری، و جواد مصرآبادی، “فراتحلیلِ رابطه ی بین هوش هیجانی و مؤلفه های آن با خودکارآمدی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 11، no. 1 (پیاپی 1-76) ، pp. 45–69، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button