مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیرگذاری زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد (مطالعه موردی: شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 126 | صفحه پایان 147

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تبیین تاثیر زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد به صورت مستقیم و غیرمستقیم (با توجه به متغیرهای واسطه ای «بازاریابی گردشگری, رضایت گردشگر, تصویر مقصد قبل از بازدید و تصویر ادراک شده از مقصد») است. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را گردشگران داخلی شهر اصفهان تشکیل دادند که در بازه زمانی شهریور تا آبان ماه 1397 از شهر اصفهان بازدید کرده بودند. به منظور جمع آوری اطلاعات, نمونه 384 نفری از جامعه آماری به روش تصادفی ساده انتخاب شد و پرسشنامه پژوهش در اختیار ایشان قرار گرفت و درنهایت 352 پرسشنامه معتبر به دست آمد. جهت تجزیه وتحلیل اطلاعات از روش تحلیل مسیر و نرم افزار AMOUS و SPSS استفاده شد. در تجزیه وتحلیل اطلاعات, میزان تاثیرگذاری زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد محاسبه و برابر با 662/0 به دست آمد. همچنین در ارتباط با متغیرهای واسطه ای نتایج نشان داد به ترتیب, رضایت گردشگر, بازاریابی مقصد, تصویر مقصد قبل از بازدید و تصویر ادارک شده از مقصد, بیشترین تاثیر را در انتخاب مقصد گردشگری دارند, لذا با توجه به نحوه و میزان تاثیر زیرساخت گردشگری و متعاقبا متغیرهای واسطه ای بر انتخاب مقصد, در جهت افزایش بازدید از شهر اصفهان توسط گردشگران داخلی, به ترتیب لزوم توجه به بهبود رضایت گردشگر, بازاریابی مقصد, تصویر مقصد قبل از بازدید و تصویر ادارک شده از مقصد, با بهره گیری از بهبود زیرساخت گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی خوشخو، محمدحسین، فرهادی یونکی، مجید، و دوستی ایرانی، مهناز. (1398). تاثیرگذاری زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد (مطالعه موردی: شهر اصفهان). گردشگری و توسعه، 8(4 )، 126-147. SID. https://sid.ir/paper/371812/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی خوشخو محمدحسین، فرهادی یونکی مجید، دوستی ایرانی مهناز. تاثیرگذاری زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد (مطالعه موردی: شهر اصفهان). گردشگری و توسعه[Internet]. 1398؛8(4 ):126-147. Available from: https://sid.ir/paper/371812/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین ایمانی خوشخو، مجید فرهادی یونکی، و مهناز دوستی ایرانی، “تاثیرگذاری زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد (مطالعه موردی: شهر اصفهان)،” گردشگری و توسعه، vol. 8، no. 4 ، pp. 126–147، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button