Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,457
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 147

چکیده

 سابقه و هدف: عوامل متعددی ازجمله سبک های یادگیری می توانند بر جریان یادگیری ﺗاثیر داشته باشند. این پژوهش با هدف تعیین سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شده است. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مقطعی بوده و بررسی بر روی 199 دانشجوی پرستاری و پیراپزشکی که به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند, انجام شد. ابزار پژوهش آخرین نسخه پرسش نامه استاندارد سبک یادگیری کلب(KLSI V.3.1)  بود. یافته ها: به طور کلی سبک یادگیری %27.1 دانشجویان واگرا, %26.6 انطباق یابنده, %23.6 هم گرا و %22.6 جذب کننده بود. سبک یادگیری غالب در دانشجویان پرستاری هم گرا (%31.9) و در دانشجویان پیراپزشکی واگرا (%36.1) بود. ارتباط معنی دار بین رشته تحصیلی و سبک یادگیری (P=0.006), و نیز بین ﺗاهل و سبک یادگیری (P=0.004) و هم چنین بین معدل دانشجو و سبک یادگیری (P=0.031) مشاهده گردید, اما ارتباط بین جنس و سبک یادگیری معنی دار نشد. نتیجه گیری: با توجه به شایع تر بودن سبک های یادگیری هم گرا و واگرا در این گروه از دانشجویان استفاده از شیوه های آموزشی نظیر یادگیری مبتنی بر حل مساله, بحث گروهی, بارش افکار, ایفای نقش, شبیه سازی رایانه ای و نشان دادن, در محیط های آموزش تئوری, بالینی, و مرکز مهارت بالینی پیشنهاد می شود تا دانشجویان بتوانند در موقعیت های جدید و عینی, از قدرت تخیل و اندیشه خود در کسب دانش و مهارت های حرفه ای, بیش تر و بهتر بهره مند گردند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، فاطمه، عابدسعیدی، ژیلا، سهیل ارشدی، فرخ، و قربانی، راهب. (1388). سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان . کومش، 11(2 (پیاپی 34))، 141-147. SID. https://sid.ir/paper/37194/fa

    Vancouver: کپی

    احدی فاطمه، عابدسعیدی ژیلا، سهیل ارشدی فرخ، قربانی راهب. سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان . کومش[Internet]. 1388؛11(2 (پیاپی 34)):141-147. Available from: https://sid.ir/paper/37194/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه احدی، ژیلا عابدسعیدی، فرخ سهیل ارشدی، و راهب قربانی، “سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ،” کومش، vol. 11، no. 2 (پیاپی 34)، pp. 141–147، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37194/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا