مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

967
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش های مطلوب ارزشیابی در الگوی آموزش همراه با تولید در هنرستان های کاردانش

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف از اجرای پژوهش, دستیابی به روش های مطلوب ارزشیابی درس های استاندارد مهارت شاخه کاردانش در الگوی آموزش همراه با تولید بود. پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی بود و به صورت سنتزپژوهی اجرا شد. در این روش با گردآوری اطلاعات از منابع مختلف (تلفیق یافته های پژوهش های پیشین با یافته های مطالعات جاری) به افزایش اعتبار داده ها برای استنتاج نتایج, اقدام می شود. داده های مورد نیاز این پژوهش با مطالعه اسنادی و اجرای پرسشنامه گردآوری شد. بررسی وضعیت موجود و تحلیل داده های به دست آمده, زمینه تدوین روش های مطلوب ارزشیابی در الگوی آموزش همراه با تولید را فراهم آورد. یافته های پژوهش نشان داد که روش های مطلوب ارزشیابی درس های استاندارد مهارت شامل مؤلفه های؛ زمینه های ارزشیابی (فرایند و نتایج), عوامل ارزشیاب (هنرجو, هنرآموز و ارزشیاب مستقل), مراحل ارزشیابی (تکوینی و تراکمی) و معیار ارزشیابی (شرایط و سطح قابل قبول عملکرد) است. توجه به این مؤلفه ها در اجرای صحیح فرایند ارزشیابی, می تواند در بهبود کیفیت ارزشیابی و به تبع آن بهبود کیفیت آموزش و یادگیری در الگوی آموزش همراه با تولید در هنرستان های کاردانش مؤثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی آذر، اسکندر، میکائیلو، غلامحسین، ادیب، یوسف، و خلاقی ، علی اصغر. (1397). روش های مطلوب ارزشیابی در الگوی آموزش همراه با تولید در هنرستان های کاردانش. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(22 )، 79-108. SID. https://sid.ir/paper/371975/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی آذر اسکندر، میکائیلو غلامحسین، ادیب یوسف، خلاقی علی اصغر. روش های مطلوب ارزشیابی در الگوی آموزش همراه با تولید در هنرستان های کاردانش. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(22 ):79-108. Available from: https://sid.ir/paper/371975/fa

    IEEE: کپی

    اسکندر فتحی آذر، غلامحسین میکائیلو، یوسف ادیب، و علی اصغر خلاقی، “روش های مطلوب ارزشیابی در الگوی آموزش همراه با تولید در هنرستان های کاردانش،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 22 ، pp. 79–108، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371975/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button