Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,705
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات تخریب هسته قاعده ای - جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 141

چکیده

 سابقه و هدف: اثرات مثبت فعالیت های فیزیکی و ورزش بر رفتارهای مغزی مانند بهبود حافظه و یادگیری ثابت شده است. در یک مطالعه اخیر, ما مشاهده کردیم که پروپرانولول قادر است اثرات مثبت ورزش ارادی بر یادگیری و حافظه را مهار نماید ولی جایگاه عمل آن روشن نیست. هدف این مطالعه, بررسی نقش هسته قاعده ای-جانبی آمیگدال بر اثرات مهاری پروپرانولول بر بهبود حافظه و یادگیری ناشی از ورزش اختیاری است. مواد و روش ها: در موش های نر بالغ, هسته قاعده ای - جانبی آمیگدال با جریان الکتریکی مستقیم (2 میلی آمپر به مدت 2 ثانیه) تخریب شد. مدت ورزش ارادی پنج روز بود. برای مهار گیرنده های بتاآدرنرژیک, هر روز و برای مدت پنج روز ساعت 6 بعدازظهر به موش ها پروپرانولول (10mg/kg) تزریق می شد. سپس موش ها برای 5 روز متوالی و هر روز 2 بار در ماز آبی موریس آموزش دیدند. تست حافظه 2 روز بعد از آخرین بار آموزش انجام شد. یافته ها: یافته ها نشان می دهند که پروپرانولول اثرات مثبت ورزش را بر حافظه و یادگیری مهار می کند. هم چنین, تخریب الکتریکی هسته قاعده ای - جانبی آمیگدال اثرات مهاری پروپرانولول را بر بهبود حافظه و یادگیری ناشی از ورزش تغییر نداد. با این حال تخریب هسته قاعده ای - جانبی آمیگدال به تنهایی بهبود حافظه و یادگیری ناشی از ورزش را تضعیف می کند. نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهند که احتمالا گیرنده های بتاآدرنرژیک واقع شده در خارج هسته قاعده ای -جانبی آمیگدال, اثرات ورزش را بر حافظه و یادگیری وساطت می کنند. هم چنین هسته قاعده ای - جانبی آمیگدال نقش مهمی در وساطت اثرات فعالیت های فیزیکی بر حافظه و یادگیری بازی می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، شیما، رشیدی پور، علی، وفایی، عباسعلی، محمداخوان، مازیار، و حقیقی، سعید. (1388). اثرات تخریب هسته قاعده ای - جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول. کومش، 11(2 (پیاپی 34))، 133-141. SID. https://sid.ir/paper/37200/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی شیما، رشیدی پور علی، وفایی عباسعلی، محمداخوان مازیار، حقیقی سعید. اثرات تخریب هسته قاعده ای - جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول. کومش[Internet]. 1388؛11(2 (پیاپی 34)):133-141. Available from: https://sid.ir/paper/37200/fa

    IEEE: کپی

    شیما ابراهیمی، علی رشیدی پور، عباسعلی وفایی، مازیار محمداخوان، و سعید حقیقی، “اثرات تخریب هسته قاعده ای - جانبی آمیگدال بر مهار افزایش یادگیری و حافظه ناشی از ورزش ارادی توسط پروپرانولول،” کومش، vol. 11، no. 2 (پیاپی 34)، pp. 133–141، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37200/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا