Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

403
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های تاب آوری سازمانی در صنعت بانکداری ایران

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 158

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفه های تاب آوری سازمانی در بانک های کشور با استفاده از رویکرد تفسیری و روش کیفی بوده است. جامعه مورد مطالعه, مدیران ارشد وخبرگان صنعت بانکداری و ابزار مورد استفاده جهت گردآوری اطلاعات, مصاحبه و پرسشنامه بوده است. برای این منظور, پس از بررسی ادبیات و پیشینه پژوهش, مصاحبه هایی عمیق و نیمه ساختاریافته با 12 نفر از کارشناسان و صاحب نظران صنعت بانکداری انجام گرفت و مدل اولیه شناسایی شد. تکنیک مورداستفاده برای تحلیل مصاحبه ها, تحلیل تم بود که سه مرحله کدگذاری شامل کدگذاری باز, محوری و انتخابی در آن صورت پذیرفت. در ادامه از تکنیک تحلیل عاملی تاییدی و نرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور تائید سازه طراحی شده استفاده گردید. در نهایت دو بعد اصلی مدیریت خرد بانکی شامل مولفه های مدیریت نقدینگی, مدیریت سرمایه, مدیریت ریسک, مدیریت صحیح مطالبات معوقه, مدیریت شایعه, سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی, مدیریت بحران, مدیریت منابع مالی, ویژگی های مدیریتی, رصد و پیش بینی مشکلات, کنترل فساد, نیاز به تغییر و پویایی, و بعد مدیریت کلان بانکی شامل ساختار کسب و کار بانک, ساختار حاکمیت شرکتی و سیاستگذاری و قوانین بانکی کشور و 94 خرده مقیاس شناسایی و تایید شد. توجه به این عوامل می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت تاب آوری در صنعت بانکداری کشور گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواجه پور، محمود، فارسیجانی، حسن، ربیعه، مسعود، و صداقت پرست، الدار. (1398). شناسایی مولفه های تاب آوری سازمانی در صنعت بانکداری ایران. پژوهش های مدیریت عمومی، 12(45 )، 135-158. SID. https://sid.ir/paper/372019/fa

    Vancouver: کپی

    خواجه پور محمود، فارسیجانی حسن، ربیعه مسعود، صداقت پرست الدار. شناسایی مولفه های تاب آوری سازمانی در صنعت بانکداری ایران. پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1398؛12(45 ):135-158. Available from: https://sid.ir/paper/372019/fa

    IEEE: کپی

    محمود خواجه پور، حسن فارسیجانی، مسعود ربیعه، و الدار صداقت پرست، “شناسایی مولفه های تاب آوری سازمانی در صنعت بانکداری ایران،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 12، no. 45 ، pp. 135–158، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372019/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا