مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,071
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل قصد خرید مجدد آنلاین در بازار ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 همانند کسب و کارهای سنتی در تجارت الکترونیک و کسب و کارهای آنلاین, رفتار خرید مجدد مشتریان از معیارهای کلیدی موفقیت به شمار می رود, اما متفاوت به نظر می رسد. از این رو پژوهش حاضر در صدد رسیدن به مدلی برای قصد خرید مجدد آنلاینB2C است. این پژوهش در چارچوب الگوواره فلسفی تفسیری, رویکرد استقرایی, روش کیفی و تکنیک تحلیل مضمون با استفاده از ابزار مصاحبه انجام شده است. بر این اساس با 36 نفر شامل, 6 نفر متخصص در زمینه تجارت الکترونیک, 13 نفر کارگزار در حوزه کسب و کار اینترنتی و 17 نفر مشتریانی که خرید مجدد آنلاین داشته اند, مصاحبه انجام شد. پس از کدگذاری مصاحبه ها نخست به 120 کد و سپس با تقلیل کدها به 89 کد نهایی دست پیدا شد که این تعداد در قالب 21 مضمون پایه دسته بندی شده اند. در نهایت پس از تجزیه و تحلیل نهایی, مضمون های پایه در قالب چهار مضمون سازمان دهنده دسته بندی شدند: روان شناختی, فناوران, سازمانی و مشتری. از میان این چهار مضمون, مبحث فناوری بیشترین میزان تأکید را داشته است و مباحث سازمانی, مشتری مداری و مباحث روان شناختی در رتبه های بعدی قرار دارند که می تواند با همین میزان اهمیت مورد توجه مدیران حوزه تجارت الکترونیک قرار گیرد. . .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدالهی دهکردی، الهه، حسنقلی پور یاسوری، طهمورث، حاجی حیدری، نسترن، و امیرشاهی، میراحمد. (1398). تدوین مدل قصد خرید مجدد آنلاین در بازار ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 9(1 )، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/372804/fa

    Vancouver: کپی

    اسدالهی دهکردی الهه، حسنقلی پور یاسوری طهمورث، حاجی حیدری نسترن، امیرشاهی میراحمد. تدوین مدل قصد خرید مجدد آنلاین در بازار ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی[Internet]. 1398؛9(1 ):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/372804/fa

    IEEE: کپی

    الهه اسدالهی دهکردی، طهمورث حسنقلی پور یاسوری، نسترن حاجی حیدری، و میراحمد امیرشاهی، “تدوین مدل قصد خرید مجدد آنلاین در بازار ایران،” پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، vol. 9، no. 1 ، pp. 1–18، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372804/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button