مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,599
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,106
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقای صلاحیت حرفه ای معلم بارویکرد pck (دانش محتوایی تعلیم و تربیت)

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 75

کلیدواژه

کلید واژه ها:دانش محتوایی تعلیم و تربیت (pck) 

چکیده

 چکیده: مقدمه: ناکامی دانش آموزان در آزمون های ملی و فراملی(نظیر تیمز)مولفه های مختلف نظام آموزشی را زیر سوال برده است. بدون تردید عوامل مختلفی در نیل به این نتیجه دخیل است. درمیان سه ضلع دانش آموز, معلم ومحتوا این پژوهش بر نقش معلمان تاکید دارد زیرا معلمان نقش کلیدی در آموزش دارند. این ایده که صرف دانستن دانش محتوا برای تدریس اثربخش کافی نیست بر دانش محتوایی تعلیم وتربیت تاکید می کند. نتیجه گیری: دانش محتوایی تعلیم وتربیت صلاحیتی است که معلمان برای ارائه تدریس اثربخش به آن نیاز دارند و با آن محتوی را به صورت دقیق تر ارائه و به نیازهای دانش آموزان با استفاده از این دانش پاسخ می دهند. چکیده: مقدمه: ناکامی دانش آموزان در آزمون های ملی و فراملی(نظیر تیمز)مولفه های مختلف نظام آموزشی را زیر سوال برده است. بدون تردید عوامل مختلفی در نیل به این نتیجه دخیل است. درمیان سه ضلع دانش آموز, معلم ومحتوا این پژوهش بر نقش معلمان تاکید دارد زیرا معلمان نقش کلیدی در آموزش دارند. این ایده که صرف دانستن دانش محتوا برای تدریس اثربخش کافی نیست بر دانش محتوایی تعلیم وتربیت تاکید می کند. نتیجه گیری: دانش محتوایی تعلیم وتربیت صلاحیتی است که معلمان برای ارائه تدریس اثربخش به آن نیاز دارند و با آن محتوی را به صورت دقیق تر ارائه و به نیازهای دانش آموزان با استفاده از این دانش پاسخ می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عدلی، فریبا، آقاسلیمانی، هدی، امینی شاد، محمد، فاضل، مرتضی، و صوفی، فاطمه. (1394). ارتقای صلاحیت حرفه ای معلم بارویکرد pck (دانش محتوایی تعلیم و تربیت). نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، 1(1 )، 56-75. SID. https://sid.ir/paper/373134/fa

    Vancouver: کپی

    عدلی فریبا، آقاسلیمانی هدی، امینی شاد محمد، فاضل مرتضی، صوفی فاطمه. ارتقای صلاحیت حرفه ای معلم بارویکرد pck (دانش محتوایی تعلیم و تربیت). نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)[Internet]. 1394؛1(1 ):56-75. Available from: https://sid.ir/paper/373134/fa

    IEEE: کپی

    فریبا عدلی، هدی آقاسلیمانی، محمد امینی شاد، مرتضی فاضل، و فاطمه صوفی، “ارتقای صلاحیت حرفه ای معلم بارویکرد pck (دانش محتوایی تعلیم و تربیت)،” نظریه و عمل در تربیت معلمان (راهبردهای نوین تربیت معلمان)، vol. 1، no. 1 ، pp. 56–75، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373134/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا