مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,061
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بازی درمانی بر مهارت های حرکتی و یکپارچگی دیداری-حرکتی نوپایان دارای تولد زودرس

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 32

چکیده

 این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی بازی درمانی بر روی مهارت های حرکتی و یکپارچگی دیداری-حرکتی کودکان 2-4 سال دارای تولد زودرس انجام شد.-این مطالعه, آزمایشی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعة آماری پژوهش, کودکان 2-4 سال دارای تولد زودرس شهرستان آمل بودند. نمونه ی پژوهش که دارای معیارهای ورود به مطالعه بودند شامل 20 کودک بود که به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جای گرفتند. گروه آزمایشی (10 کودک) در 24 جلسه (8 هفته, هفته ای 3 جلسه, هر جلسه یک ساعت) مداخله ی بازی درمانی شرکت کردند, در حالی که گروه کنترل (10 کودک) در مداخله شرکت نکردند. ابزارهای این مطالعه نسخة دوم مقیاس رشد حرکتی پی بادی (فولیو و فیوئل, 2000) و ویرایش ششم آزمون رشدی یکپارچگی دیداری-حرکتی بیری (بیری, بوکتنیکا و بیری, 2010) بود. داده های حاصل با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافته ها نشان دادند که نمرات آزمون بهرة حرکتی کل (05/0>P) و یکپارچگی دیداری-حرکتی (05/0>P) در گروه آزمایشی به طوری معناداری بیشتر از نمرات گروه کنترل بود. نتایج این پژوهش نشان داد که پس از اِعمال مداخله ی بازی درمانی, رشد حرکتی و یکپارچگی دیداری-حرکتی گروه آزمایشی بیشتر از گروه کنترل شد. بنابراین, در این دو حوزه به برنامة توانبخشی ویژه ای نیاز است تا باعث جبران تأخیر رشد حرکتی و بهبود یکپارچگی دیداری-حرکتی کودکان دارای تولد زودرس شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، مونا، قاسمی، عبداله، کاشی، علی، و واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم. (1397). تأثیر بازی درمانی بر مهارت های حرکتی و یکپارچگی دیداری-حرکتی نوپایان دارای تولد زودرس. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(1 )، 21-32. SID. https://sid.ir/paper/373428/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی مونا، قاسمی عبداله، کاشی علی، واعظ موسوی سیدمحمدکاظم. تأثیر بازی درمانی بر مهارت های حرکتی و یکپارچگی دیداری-حرکتی نوپایان دارای تولد زودرس. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(1 ):21-32. Available from: https://sid.ir/paper/373428/fa

    IEEE: کپی

    مونا رضایی، عبداله قاسمی، علی کاشی، و سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، “تأثیر بازی درمانی بر مهارت های حرکتی و یکپارچگی دیداری-حرکتی نوپایان دارای تولد زودرس،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 1 ، pp. 21–32، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button