مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

714
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

757
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی تبلیغات طرح های کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی ازنظر کاربران (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان زنجان)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی تبلیغات طرح های کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی ازنظر کاربران کتابخانه های عمومی استان زنجان است. روش پژوهش: جامعه آماری پژوهش شامل 333 مراجعه کننده به کتابخانه های عمومی استان زنجان است. پژوهش از نوع کاربردی و روش پژوهش پیمایشی-توصیفی است. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه ای طراحی شده بر اساس مدل آیدا است. برای آزمون فرضیات پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش میان ابعاد جلب توجه, ایجاد علاقه, ایجاد تمایل و عمل انتخاب مدل آیدا و تبلیغات طرح ملی نشست کتاب خوان رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. بر اساس آزمون های اجراشده اولویت برگزاری طرح های کتاب خوانی بر اساس نظر مراجعه کنندگان عبارت از طرح ملی نشست کتاب خوان در رتبه اول, طرح جشنواره های کتاب خوانی در رتبه دوم, طرح پویش کتاب خوان مجازی در رتبه سوم, طرح کتاب خوان ماه رتبه چهارم و طرح کتاب خوان تخصصی رتبه پنجم است. درنتیجه تبلیغات طرح ملی نشست کتاب خوان در جذب مخاطبان مؤثر بوده است. همچنین تبلیغات طرح مزبور در تمامی ابعاد مدل آیدا نیز مؤثر بوده است. از دیدگاه مراجعه کنندگان کتابخانه های عمومی استان زنجان طرح ملی نشست کتاب خوان مفید بوده و متناسب با نیازهای اطلاعاتی مخاطبان است و به میزان زیادی موافق به برگزاری طرح های مزبور در استان هستند. ارزش/اصالت: پژوهش های پیشین کمتر به بررسی اثربخشی تبلیغات در حوزه کتابخانه و کتابداری پرداخته اند و پژوهش حاضر قصد دارد به بررسی اثربخشی تبلیغات طرح های کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برجذب مخاطب به کتابخانه های عمومی ازنظر کاربران بر اساس پارامترهای مذکور در تحقیق بپردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریم زاده، مهناز، و ابوالقاسم مسلمان، طاهره. (1397). ارزیابی اثربخشی تبلیغات طرح های کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی ازنظر کاربران (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان زنجان). تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 24(3 (پیاپی 94) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/373430/fa

    Vancouver: کپی

    کریم زاده مهناز، ابوالقاسم مسلمان طاهره. ارزیابی اثربخشی تبلیغات طرح های کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی ازنظر کاربران (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان زنجان). تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1397؛24(3 (پیاپی 94) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/373430/fa

    IEEE: کپی

    مهناز کریم زاده، و طاهره ابوالقاسم مسلمان، “ارزیابی اثربخشی تبلیغات طرح های کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی ازنظر کاربران (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان زنجان)،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 24، no. 3 (پیاپی 94) ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373430/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا