مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فرایند، فرهنگ، افراد: سه مؤلفه مؤثر بر کارآفرینی سازمانی متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 178

چکیده

 هدف پژوهش: هدف اصلی پژوهش, بررسی نقش مؤلفه های مدیریت دانش در کارآفرینی سازمانی متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی شاغل در کتابخانه های دانشگاه شیراز می باشد. روش شناسی: ابزار پژوهش مورد استفاده شامل پرسشنامه مدیریت دانش نیر (1390) و پرسشنامه کارآفرینی سازمانی هومن (1381) می باشد. ضرایب پایایی آلفای کرونباخ که برای محاسبه همسانی درونی پرسشنامه های مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی استفاده گردید, به ترتیب برابر با 89/0 و 92/0 به دست آمد. جامعه مورد مطالعه, کتابداران شاغل در کتابخانه های دانشگاه شیراز (87 نفر) می باشد. یافته ها: نتایج نشان داد از بین مؤلفه های مدیریت دانش, بین مؤلفه های "افراد", "فرایند" و "فرهنگ" با کارآفرینی سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد, در حالیکه بین مؤلفه "فن آوری" با "کارآفرینی سازمانی" رابطه معنی داری وجود ندارد. نتیجه گیری: کتابخانه ها نیاز به پیاده سازی مدیریت دانش و بهره گیری از سرمایه های فکری خود, در ایجاد کارآفرینی سازمانی در طول زمان می یابند که, بستگی به فرآیند تبادل دانش دارد. در این مسیر مهم ترین عامل موفقیت کارآفرینی سازمانی, مدیریت کردن اثر بخش دانش در سازمان است. به عبارت دیگر, مدیریت دانش در کتابخانه ها می تواند به عنوان بستر ظهور کارآفرینی سازمانی تلقی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، هانیه، ابراهیمی، سعیده، و جوکار، عبدالرسول. (1397). فرایند, فرهنگ, افراد: سه مؤلفه مؤثر بر کارآفرینی سازمانی متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 10(3 (پیاپی 25) )، 163-178. SID. https://sid.ir/paper/373436/fa

    Vancouver: کپی

    زارع هانیه، ابراهیمی سعیده، جوکار عبدالرسول. فرایند, فرهنگ, افراد: سه مؤلفه مؤثر بر کارآفرینی سازمانی متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1397؛10(3 (پیاپی 25) ):163-178. Available from: https://sid.ir/paper/373436/fa

    IEEE: کپی

    هانیه زارع، سعیده ابراهیمی، و عبدالرسول جوکار، “فرایند, فرهنگ, افراد: سه مؤلفه مؤثر بر کارآفرینی سازمانی متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز،” مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 10، no. 3 (پیاپی 25) ، pp. 163–178، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button