مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر تمرینات ثبات مرکزی بر مهارت های بنیادی کودکان با اختلال بینایی

صفحات

 صفحه شروع 451 | صفحه پایان 465

چکیده

اختلال بینایی به عنوان یک محدودیت فردی, می تواند موجب عدم ادراک بینایی کافی شده, و بر همه ی جنبه های رشد کودک تأثیر بگذارد. بنابراین هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر یک دوره تمرینات ثبات مرکزی بر مهارت های بنیادی در پسران کودک کم بینا بود. تعداد 30 کودک کم بینا با دامنه ی سنی 7-5 سال, با استفاده از نمونه های در دسترس انتخاب و پس از انجام پیش آزمون اولریخ به صورت تصادفی به دو گروه تمرینات ثبات مرکزی و فعالیت های معمول روزانه تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 16 جلسه و هر جلسه 45 دقیقه در تمرینات ثبات مرکزی شرکت کردند. گروه کنترل در این مدت فعالیت های روزانه ی خود را اجرا کردند. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس مرکب 2*2 و آزمون تعقیبی بنفرونی نشان داد تفاوت معناداری بین نمره های دو گروه وجود دارد, به صورتی که آزمودنی های گروه تمرینات ثبات مرکزی عملکرد بهتری در تمامی خرده مقیاس های جابه جایی نسبت به گروه کنترل داشتند (05/0P<). به طور کلی, نتایج پژوهش تمرین ثبات مرکزی را به دلیل ارتقای سطوح انگیزش و لذت از فعالیت بدنی, رشد خودپنداره ی جسمانی در کودکان و ارتقای عملکرد عضلات شکمی و پشتی به عنوان مدل تمرینی مناسب برای ارتقای مهارت های حرکتی بنیادی در کودکان دارای اختلال بینایی پیشنهاد می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، فاطمه سادات، و فرج الهی، امید. (1397). تأثیر تمرینات ثبات مرکزی بر مهارت های بنیادی کودکان با اختلال بینایی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 10(3 )، 451-465. SID. https://sid.ir/paper/373449/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی فاطمه سادات، فرج الهی امید. تأثیر تمرینات ثبات مرکزی بر مهارت های بنیادی کودکان با اختلال بینایی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1397؛10(3 ):451-465. Available from: https://sid.ir/paper/373449/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه سادات حسینی، و امید فرج الهی، “تأثیر تمرینات ثبات مرکزی بر مهارت های بنیادی کودکان با اختلال بینایی،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 10، no. 3 ، pp. 451–465، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373449/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button