Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

777
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه های رفتار مصرف کننده پوشاک ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 51

چکیده

 هدف: تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه های رفتار مصرف کننده پوشاک ورزشی بود. روش شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ جمع آوری داده ها در زمره پژوهش های توصیفی-پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری را کلیه مصرف کنندگان برندهای پوشاک ورزشی (نایک, آدیداس, ریبوک و پوما) در سطح شهر تهران تشکیل داده بودند. با توجه به پراکندگی جامعه و نامشخص بودن کلیه مصرف کنندگان بصورت نمونه گیری تصادفی و در دسترس 384 پرسشنامه پخش که از این تعداد 300 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر (1991) و رفتار مصرف کننده سولومون (1393) بود. همچنین از الگوریتم PLS برای تدوین مدل, بررسی روایی و پایایی سازه استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که به ترتیب وفاداری به برند, تداعی برند, کیفیت ادراک شده و آگاهی برند بیشترین اثرگذاری را بر مولفه های رفتار مصرف کننده قبل از خرید, حین خرید و بعد از خرید دارند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق می توان بیان کرد که برخورد مناسب حین خرید, ایجاد تداعی مثبت در ذهن مصرف-کننده و ارائه پوشاک باکیفیت باعث تکرار خرید شده که این چرخه بصورت یک سیستم رفتار مصرف کننده قبل از خرید را تحت تأثیر قرار می دهد و مصرف کننده را در دراز مدت به برند مورد نظر وفادار می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی بروجردی، سعید، و منصوری، حسین. (1397). تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه های رفتار مصرف کننده پوشاک ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش، 7(2 (پیاپی 14) )، 37-51. SID. https://sid.ir/paper/373477/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی بروجردی سعید، منصوری حسین. تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه های رفتار مصرف کننده پوشاک ورزشی. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 14) ):37-51. Available from: https://sid.ir/paper/373477/fa

    IEEE: کپی

    سعید صادقی بروجردی، و حسین منصوری، “تدوین مدل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مولفه های رفتار مصرف کننده پوشاک ورزشی،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 7، no. 2 (پیاپی 14) ، pp. 37–51، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373477/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا