مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

341
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین الگوی صادرات پایدار شرکت های کاشی و سرامیک (موردمطالعه: شرکت های عضو بورس اوراق بهادار)

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 235

چکیده

 صنعت کاشی و سرامیک ایران در زمره بزرگ ترین صنایع صادراتی کشور و دارای ظرفیت های بالایی جهت توسعه صادرات است. به دلیل ورود کشورهای نوظهور در صنعت کاشی و سرامیک, رقابت صادراتی برای تولیدکنندگان ایران چالش برانگیزتر از قبل شده است. هدف پژوهش حاضر, شناسایی و ارائه الگوی عوامل موثر بر صادرات پایدار شرکت های کاشی و سرامیک است. از روش پژوهش کمی-کیفی جهت جمع آوری داده ها استفاده شده است. در مرحله اول با انجام مصاحبه عمیق باده نفر از خبرگان کاشی و سرامیک, سه بعد اصلی قابلیت های صادراتی, قابلیت های بازاریابی و عوامل بین الملل در قالب 14 بعد فرعی شناسایی شد. در مرحله دوم از پرسشنامه 55 سوالی در نمونه ای 134 نفر با بهره گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل نیروهای فروش, پژوهش و توسعه, صادرات و بازاریابی شرکت های عضو سازمان بورس و اوراق بهادار است. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS22 وAMOS انجام شد. نتایج نشان می دهد که سه عامل قابلیت صادراتی, عوامل بین الملل و قابلیت های سازمانی به ترتیب دارای بیشترین تا کمترین تاثیر بر صادرات پایدار هستند. هم چنین در بین ابعاد مربوط به قابلیت های صادراتی شاخص تنوع و از قابلیت های سازمانی, کیفیت و در بین شاخص های مربوط به عوامل بین الملل بعد تحریم بیشترین تاثیرگذاری رادارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خورشیدی، غلامحسین، عیوضی نژاد، سلمان، و بیات، مونا. (1398). طراحی و تبیین الگوی صادرات پایدار شرکت های کاشی و سرامیک (موردمطالعه: شرکت های عضو بورس اوراق بهادار). پژوهش های مدیریت عمومی، 12(45 )، 211-235. SID. https://sid.ir/paper/373523/fa

    Vancouver: کپی

    خورشیدی غلامحسین، عیوضی نژاد سلمان، بیات مونا. طراحی و تبیین الگوی صادرات پایدار شرکت های کاشی و سرامیک (موردمطالعه: شرکت های عضو بورس اوراق بهادار). پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1398؛12(45 ):211-235. Available from: https://sid.ir/paper/373523/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین خورشیدی، سلمان عیوضی نژاد، و مونا بیات، “طراحی و تبیین الگوی صادرات پایدار شرکت های کاشی و سرامیک (موردمطالعه: شرکت های عضو بورس اوراق بهادار)،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 12، no. 45 ، pp. 211–235، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373523/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button