مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

521
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی حرفه ای گری اساتید بالینی از دیدگاه دستیاران گروه های آموزشی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی مازندران

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 94

چکیده

 زمینه و هدف: بررسی نظرات دستیاران یکی از روش های ارزیابی حرفه ای گری در محیط بالینی است که به شیوه های مختلف انجام می شود. از آنجایی که اساتید الگوهای مناسبی برای نقش پذیری فراگیران می باشند و از سوی دیگر دانشجویان به دلیل حضور مستقیم در موقعیت آموزشی ارتباط نزدیکی با اساتید دارند, بنابراین دیدگاه آنان نسبت به ویژگی های یک استاد می تواند تاثیر زیادی در فرایند یادگیری داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه دستیاران در خصوص حرفه ای گری اساتید بالینی انجام پذیرفت. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی بود. جامعه آماری دستیاران آموزشی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ساری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1398 بود که به روش نمونه گیری سرشماری انتخاب شدند (150 نفر). ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته 30 سوالی بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات 20 متخصص و محاسبه ضرایب CVR و Impact Score مورد بررسی و پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0 محاسبه گردید. داده ها با استفاده از میانگین, آنالیز واریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین کلی نمره حرفه ای گری اساتید بالینی 04/4 بود. از میان مولفه های حرفه ای گری مولفه مسیولیت پذیری با میانگین 10/4 بیشترین امتیاز و تعالی شغلی با میانگین 88/3 کمترین امتیاز را به خود اختصاص داد. اختلاف بین گروه های آموزشی در تمامی بارم ها از منظر آماری برجسته بوده است. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که وضعیت حرفه ای گری اساتید بالینی از وضعیت تقریبا مناسبی برخوردار است, جهت تعالی اخلاقی, برگزاری دوره های آموزش تخصصی کوتاه مدت اخلاق پزشکی و روش های تدریس فعال برای همه اساتید پزشکی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button