مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت خدمات آموزشی دانشکده داروسازی اصفهان از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 234 | صفحه پایان 242

چکیده

 مقدمه: یکی از مشخصه های کیفیت در دانشگاه, برآورده شدن انتظارات دانشجویان از خدمات آموزشی است. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده در این دانشکده با استفاده از مدل سروکوال انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی مقایسه ای, حجم جامعه مورد بررسی 400 نفر بود که بر اساس نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای تعداد 80 نفر از دانشجویان دکتری عمومی دانشکده داروسازی اصفهان طبق 5 ورودی موجود در دانشکده در سال تحصیلی 95-1394 انتخاب شدند. در مجموع 40 نفر دانشجوی مرد و 40 نفر دانشجوی زن در 5 طبقه مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سروکوال استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های ویلکاکسون, T زوجی و آنالیز واریانس انجام شد. نتایج: در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی, شکاف وجود داشت (001/0p<). بیش ترین میانگین شکاف در بعد همدلی (74/0± 62/1-) و کم ترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان (68/0± 09/1-) بود. نتیجه گیری: انتظارات دانشجویان بالاتر از ادراکات آنها از وضعیت موجود در دانشکده بود و در هیچ کدام از ابعاد خدمت, انتظارات آنها برآورده نشده بود. در راستای بهبود این وضعیت, ابتدا باید بعد همدلی و سپس سایر ابعاد خدمت در اولویت مسؤولین قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، سجاد، مقصودی، سینا، و اعتباری، محمود. (1397). کیفیت خدمات آموزشی دانشکده داروسازی اصفهان از دیدگاه دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 234-242. SID. https://sid.ir/paper/374655/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی سجاد، مقصودی سینا، اعتباری محمود. کیفیت خدمات آموزشی دانشکده داروسازی اصفهان از دیدگاه دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):234-242. Available from: https://sid.ir/paper/374655/fa

    IEEE: کپی

    سجاد اسماعیلی، سینا مقصودی، و محمود اعتباری، “کیفیت خدمات آموزشی دانشکده داروسازی اصفهان از دیدگاه دانشجویان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 234–242، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374655/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button