Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان توجه به تفکر انتقادی لیپمن در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی میزان توجه به مقوله تفکر انتقادی لیپمن در کتاب مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی با روش تحلیل محتوا است. روش این تحقیق, توصیفی از نوع تحلیل محتوا است و جامعه ی آماری این پژوهش کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دبستان در سال تحصیلی 95-1394 است. حجم نمونه برابر با حجم جامعه می باشد. در این تحقیق به منظور روایی صوری, از متخصصان در حوزه های مختلف استفاده شده است. ابزارهای این تحقیق با توجه به الگوی تفکر انتقادی لیپمن شش زیر مولفه دارد: سؤال کردن, تحلیل و ارزیابی, استدلال کردن, ارزیابی شواهد و اظهارات, تفسیر داده ها, قضاوت صحیح. واحد تحلیل, تمام جملات و تصاویر و سؤالات کتاب بوده است. نتایج تحلیل حاکی از آن است که کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان, بیشترین توجه را به زیر مقوله ی تحلیل و ارزیابی و کمترین توجه را به زیر مؤلفه ی قضاوت صحیح داشته است که با توجه به اهمیت آن در زندگی روزمره, بهتر است به این مقوله بیشتر توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاریه، محدثه، و عرب کرمانی، زهرا. (1399). بررسی میزان توجه به تفکر انتقادی لیپمن در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 2(3 )، 75-86. SID. https://sid.ir/paper/374684/fa

    Vancouver: کپی

    صفاریه محدثه، عرب کرمانی زهرا. بررسی میزان توجه به تفکر انتقادی لیپمن در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1399؛2(3 ):75-86. Available from: https://sid.ir/paper/374684/fa

    IEEE: کپی

    محدثه صفاریه، و زهرا عرب کرمانی، “بررسی میزان توجه به تفکر انتقادی لیپمن در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم ابتدایی،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 2، no. 3 ، pp. 75–86، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374684/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا