مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,014
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی به وضعیت آموزش تاریخ در مدارس

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 100

چکیده

 تاریخ, مجموعه حوادث فرهنگی, طبیعی, اجتماعی, اقتصادی, سیاسی و رویداد هایی است که در گذشته و در زمان و مکان زندگی انسان ها و در رابطه با آن ها رخ داده است و هویت و میراث آن ها محسوب می شود. برای بقا و استمرار فرهنگ و تمدن, هرجامعه ای باید میراث خود را به نسل های آتی انتقال دهد و هویت خود را پاس بدارد. در راستای چنین وظیفه مهمی درس تاریخ در برنامه درسی قرار گرفته است. اما ماهیت غیر عینی تاریخ و انقطاع زمانی میان گذشته و حال و مشکلاتی که در آموزش این درس به چشم می خورد, آن را برای فراگیران دشوار کرده است. لذا این مطالعه با هدف بررسی اجمالی وضعیت آموزش تاریخ در مدارس, با بهره گیری از منابع مکتوب و به روش توصیفی– تحلیلی انجام شد. بر اساس یافته ها, در سه بخش محتوا, روش های آموزش و روش-های ارزشیابی درس تاریخ چالش هایی وجود دارد که نیازمند توجه هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چنگایی، مهتاب. (1399). نگاهی به وضعیت آموزش تاریخ در مدارس. پژوهش در آموزش تاریخ، 1(3 )، 83-100. SID. https://sid.ir/paper/374689/fa

    Vancouver: کپی

    چنگایی مهتاب. نگاهی به وضعیت آموزش تاریخ در مدارس. پژوهش در آموزش تاریخ[Internet]. 1399؛1(3 ):83-100. Available from: https://sid.ir/paper/374689/fa

    IEEE: کپی

    مهتاب چنگایی، “نگاهی به وضعیت آموزش تاریخ در مدارس،” پژوهش در آموزش تاریخ، vol. 1، no. 3 ، pp. 83–100، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button