مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,128
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,016
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش و مقایسه سطح خوانایی کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی براساس تکنیک های خوانایی

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 41

چکیده

 پژوهش حاضر هدف خود را بر سنجش و مقایسه سطح خوانایی کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی سال تحصیلی 1399-1400 براساس چهار تکنییک سنجش سطح خوانایی فلش, گانینگ فوک, فرای و لافلین, ازلحاظ میزان تناسب متون با سطح سنی و میزان درک دانش آموزان و نیز دسترسی به میزان پایبندی مطالب آن به رعایت اصول برنامه ریزی از جمله اصل توالی ساده به دشواری در تنظیم ساختار متمرکز کرده است. روش پژوهش از نوع تحلیل محتوای کمی و روش آماری توصیفی است. براساس حساسیت کتب فارسی دوره اول ابتدایی به دلیل نقش زیرسازی سوادآموزی رسمی کشور و اهمیت پایه ی سوم به جهت آموزش سطح پیشرفته ی چهار مهارت اصلی زبان, که منجر به تعمیق درک و تفکر و خلاقیت در سایر دروس می گردد, جامعه آماری پژوهش, کتاب فارسی خوانداری جدیدالتالیف پایه سوم ابتدایی در نظر گرفته شد. برای هر چهار تکنیک, سه نمونه از ابتدا و وسط و انتهای کتاب به صورت تصادفی برگزیده و براساس فرمول ها, نمودارها و جداول مختص به هر چهار تکنیک, ابتدا تجزیه و تحلیل و سپس نتایج آن ها با یکدیگر مقایسه گردید. نتایج حاکی از آن است که اولا اصل توالی ساده به دشواری در مطالب کتاب رعایت نشده است, دوما سطح خوانایی کتاب, بسیار دشوار و بالاتر از سطح درک و توانایی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کندری، فائزه. (1399). سنجش و مقایسه سطح خوانایی کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی براساس تکنیک های خوانایی. پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، 6(12 )، 22-41. SID. https://sid.ir/paper/374737/fa

    Vancouver: کپی

    کندری فائزه. سنجش و مقایسه سطح خوانایی کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی براساس تکنیک های خوانایی. پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره[Internet]. 1399؛6(12 ):22-41. Available from: https://sid.ir/paper/374737/fa

    IEEE: کپی

    فائزه کندری، “سنجش و مقایسه سطح خوانایی کتاب فارسی خوانداری پایه سوم ابتدایی براساس تکنیک های خوانایی،” پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، vol. 6، no. 12 ، pp. 22–41، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا