مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رسانه ها، عشق و ازدواج؛ مطالعه رابطه رسانه های اجتماعی و جمعی با عشق سیال و نگرش به ازدواج

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 74

چکیده

 رسانه ها نه تنها به واسطه محتوایشان, بلکه با توجه به ماهیت و ساختارشان می توانند عادات فکری, رفتاری و عاطفی مخاطبان را تغییر دهند. با ظهور رسانه های اجتماعی و گسترش تعاملات انسان ها در فضاهای مجازی, عواطف انسانی همچون عشق نیز در این فضای نوظهور, حیاتی جدید یافته اند؛ موضوعی که نظریه پردازان به نامی همچون باومن و گیدنز به آن پرداخته اند. مقاله حاضر با هدف مطالعه رابطه رسانه های جمعی و اجتماعی با مفهوم عشق (سیال) و پیامد آن در نگرش به ازدواج در بین دانشجویان دانشگاه شیراز انجام شده است. تعداد 386 نفر از دانشجویان با تکنیک نمونه گیری احتمالی طبقه ای انتخاب شده و به سوالات پرسشنامه محقق ساخته جواب داده اند که پایایی و روایی آن با تکنیک آلفای کرونباخ و اعتبار صوری تایید شده است. یافته ها نشان می دهد که بین شبکه های اجتماعی مجازی, رسانه های جمعی داخلی و خارجی رابطه معناداری با عشق سیال وجود دارد. همچنین متغیرهای شبکه های اجتماعی مجازی, رسانه های جمعی داخلی و خارجی و عشق سیال رابطه معناداری با نگرش به ازدواج دارند. در تحلیل مدل معادلات ساختاری که با استفاده از آموس انجام شد سه متغیر یعنی میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی, میزان تماشای رسانه های جمعی داخلی, میزان تماشای رسانه های خارجی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر عشق سیال داشتند. همچنین سه متغیر میزان تماشای رسانه های جمعی داخلی, میزان تماشای رسانه های جمعی خارجی و عشق سیال به ترتیب با ضرایب 199/0, 113/0-و 414/0-تاثیر معناداری بر نگرش به ازدواج داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی شوازی، محمدتقی، و دل آور، مریم السادات. (1398). رسانه ها, عشق و ازدواج؛ مطالعه رابطه رسانه های اجتماعی و جمعی با عشق سیال و نگرش به ازدواج. تحقیقات فرهنگی ایران، 12(4 (پیاپی 48) )، 51-74. SID. https://sid.ir/paper/375088/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی شوازی محمدتقی، دل آور مریم السادات. رسانه ها, عشق و ازدواج؛ مطالعه رابطه رسانه های اجتماعی و جمعی با عشق سیال و نگرش به ازدواج. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1398؛12(4 (پیاپی 48) ):51-74. Available from: https://sid.ir/paper/375088/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی عباسی شوازی، و مریم السادات دل آور، “رسانه ها, عشق و ازدواج؛ مطالعه رابطه رسانه های اجتماعی و جمعی با عشق سیال و نگرش به ازدواج،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 12، no. 4 (پیاپی 48) ، pp. 51–74، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button