مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,080
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 43

چکیده

 به منظور تعیین رابطه سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت دانش آموزان نمونه ای مشتمل بر 200 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش, سبک تفکر و خودتنظیمی به عنوان متغیرهای پیش بین و انگیزش پیشرفت به عنوان متغیر ملاک مورد توجه قرار گرفت. برای سنجش سبک تفکر دانش آموزان از پرسشنامه 24 سوالی استرنبرگ – واگنر (1992) و برای سنجش خودتنظیمی از مقیاس 14 سوالی بوفارد و دیگران (1995) و برای سنجش انگیزش پیشرفت از پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس (1970) استفاده به عمل آمد. نتایج نشان می دهد بین دو متغیر سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت, رابطه مثبت معنادار و بین سبک تفکر و خودتنظیمی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. نتایج حاصل از محاسبه رگرسیون چندمتغیره نشان می دهد بازگشت واریانس نمره انگیزش پیشرفت از روی سه متغیر سبک تفکر اجرایی, قضایی و قانونی از لحاظ آماری معنادار است. به علاوه, نتایج بر وجود رابطه بین سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت تاکید دارد و مشخص می کند با درک انواع سبک های تفکر و آموزش راهبردهای خودتنظیمی به دانش آموزان می توان باعث افزایش میل و رغبت آنها برای رفتن به مدرسه شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کدیور، پروین، جوادی، محمدجعفر، و ساجدیان، فاطمه. (1389). رابطه سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت. تحقیقات روانشناختی، 2(6)، 30-43. SID. https://sid.ir/paper/375178/fa

    Vancouver: کپی

    کدیور پروین، جوادی محمدجعفر، ساجدیان فاطمه. رابطه سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(6):30-43. Available from: https://sid.ir/paper/375178/fa

    IEEE: کپی

    پروین کدیور، محمدجعفر جوادی، و فاطمه ساجدیان، “رابطه سبک تفکر و خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 6، pp. 30–43، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button