مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

653
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته های علوم انسانی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 167

چکیده

 هدف پژوهش حاضر آسیب شناسی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته های علوم انسانی به روش کیفی بود. در این پژوهش به مصاحبه نیمه ساختمند با 14 نفر از اعضای هیئت علمی و مدیران آموزشی و 18 نفر از دانشجویان رشته های علوم انسانی پرداخته شد. جهت تحلیل نتایج مصاحبه به تحلیل محتوا با استفاده از شیوه مقوله بندی پرداخته و چون روند انجام مصاحبه بر اساس چارچوب مفهومی به دست آمده از بررسی پیشینه بود, لذا از روش قیاسی (کل به جزء) در تحلیل محتوا و مقوله بندی داده های کیفی استفاده شد. مقولات به دست آمده مطابق با چارچوب بررسی فرهنگ یادگیری سطوح سه گانة فردی, نهادی و تعاملی طبقه بندی گردید. براین اساس, سطح فردی شامل, انگیزه یادگیری, نقش یادگیرنده, انتظارات دانشجویان از یادگیری, وظایف یادگیرنده می شود. سطح نهادی با ابعاد تقدیر و تشویق نوآوری آموزشی, قوانین رسمی و غیر رسمی, بهبود کیفیت زمینه یادگیری, توسعه هیئت علمی, توانمندسازی ظرفیت آموزش ارائه گردید و سطح تعاملی نیز دارای ابعاد فضای یادگیری, ساختار محتوا, اهداف, رسانه, ارزشیابی, روابط اساتید با دانشجویان, استاد, چارچوب زمان است. بهبود فرهنگ یادگیری دانشجویان نمایانگر اعتبار و ارزشمندی فعالیت ها و اقدامات آموزشی گروه های تحصیلی علوم انسانی بوده و می تواند در کیفیت عملکرد آنها اثرگذار باشد, لذا یافته های پژوهش در توسعه فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته های علوم انسانی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معارف وند، زهرا، شمس، غلامرضا، و صباغیان، زهرا. (1397). آسیب شناسی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته های علوم انسانی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 10(1 (پیاپی 1-74) )، 131-167. SID. https://sid.ir/paper/375207/fa

    Vancouver: کپی

    معارف وند زهرا، شمس غلامرضا، صباغیان زهرا. آسیب شناسی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته های علوم انسانی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1397؛10(1 (پیاپی 1-74) ):131-167. Available from: https://sid.ir/paper/375207/fa

    IEEE: کپی

    زهرا معارف وند، غلامرضا شمس، و زهرا صباغیان، “آسیب شناسی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته های علوم انسانی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 10، no. 1 (پیاپی 1-74) ، pp. 131–167، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا