مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,117
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعامل استاد-دانشجو و رابطه آن با رشد مهارت های شناختی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی روابط ساختاری میان تعاملات استاد-دانشجو و رشد مهارت های شناختی دانشجویان با میانجی درگیری کلاسی, احساس تعلق و خودچالشی علمی آنان بود. نوع پژوهش توصیفی با طرح همبستگی است. شرکت کنندگان پژوهش 415 دانشجوی کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال تحصیلی 96-95 بودند که با روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. ابزار پژوهش برگرفته از پرسش نامه تجارب دوره کارشناسی دانشگاه کالیفرنیا بود. پایایی ابزار با استفاده از روش همسانی درونی و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. همچنین, از طریق روش تحلیل عاملی تاییدی, روایی ابزار تایید گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, از روش مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار AMOS نسخه 23 استفاده شد. نتایج نشان داد که تعاملات استاد-دانشجو با رشد مهارت های شناختی, درگیری کلاسی, خودچالشی علمی و احساس تعلق دانشجویان رابطه مثبت و معنی داری دارد. همچنین, نتایج نشان داد که رابطه تعاملات استاد-دانشجو با رشد مهارت های شناختی دانشجویان, با میانجی درگیری کلاسی, مثبت و معنی دار است. با این حال, رابطه تعاملات استاد-دانشجو و درگیری کلاسی دانشجویان, با میانجی خودچالشی علمی و احساس تعلق آنان, معنی دار نبود. این یافته ها دلالت های مهمی برای نقش تعامل استاد-دانشجو در افزایش و رشد برون دادهای تحصیلی دانشجویان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی نسب، حلیمه، سلطانی، اصغر، و فضیلت پور، مسعود. (1398). تعامل استاد-دانشجو و رابطه آن با رشد مهارت های شناختی دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 11(2 (پیاپی 2-77) )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/375212/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی نسب حلیمه، سلطانی اصغر، فضیلت پور مسعود. تعامل استاد-دانشجو و رابطه آن با رشد مهارت های شناختی دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1398؛11(2 (پیاپی 2-77) ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/375212/fa

    IEEE: کپی

    حلیمه رستمی نسب، اصغر سلطانی، و مسعود فضیلت پور، “تعامل استاد-دانشجو و رابطه آن با رشد مهارت های شناختی دانشجویان،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 11، no. 2 (پیاپی 2-77) ، pp. 1–20، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button