مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: نیازسنجی انبارداده درکتابخانه های دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری (عنوان عربی: دراسة الحاجة الى توفیر البیانات فی مکتبات مکتب الإعلام الاسلامی بغیة ادارة التواصل مع المشترکین)

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 216

کلیدواژه

کتابخانه ها (کلیدواژه عربی: توفیر البیانات مکتبات مکتب الإعلام الإسلامی 
المکتبات) 

چکیده

 چکیده فارسی: کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی نیز مانند هر سازمان دیگری در پی آن اند تا با ارائه خدمات مطلوب, رضایت مراجعان خود را جلب کنند و بدین منظور مدیران کتابخانه ها تلاش می کنند با تکیه بر فناوری های اطلاعاتی و نیز بهره گیری از فنون مدیریت به این مقصود دست یابند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به مثابه ابزاری در دست مدیران, خود نیازمند بهره گیری از فناوری های اطلاعاتی است. این پژوهش از نظر نوع, کاربردی و از نظر روش, پژوهشی توصیفی-پیمایشی است. جامعه پژوهش حاضر, کتابخانه های دفتر تبلیغات اسلامی است. روش نمونه گیری سی نفر (مدیران ارشد, مدیران فناوری, رؤسای گروه ها) به روش نمونه گیری سرشماری و روش نمونه گیری کاربران, پنجاه نفر به روش نمونه گیری تصادفی است. در ابتدا با استفاده از منابع کتابخانه ای شامل کتاب, مقالات مجلات, مقالات مندرج در پایگاه های اطلاعاتی و اینترنت, داده های مورد نیاز گردآوری شد؛ سپس برای گرد آوری داده از مدیران ارشد, مدیران فناوری اطلاعات و رؤسای گروه ها از پرسشنامه نیاز سنجی انبارداده به صورت محقق ساخته و برای گرد آوری داده درباره سطح رضایت کاربران از ارائه خدمات, از پرسشنامه لیب کوال استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد مدیران ارشد, مدیران فناوری اطلاعات و رؤسای گروه ها به ایجاد یک انبار داده با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارند و سطح رضایت کاربران از ارائه خدمات در کتابخانه, تقریباً در سطح پایینی است. انجام این پژوهش ضرورت ایجاد انبار داده با توجه به فرایند های مدیریت راهبردی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری را در کتابخانه های دفتر تبلیغات اسلامی آشکار می سازد. چکیده عربی: المکتبات ومراکز المعلومات کباقی المنظمات تسعى لتقدیمه افضل الخدمات لتنال رضا المراجعین لذلک مدراء المکتبات یستخدمون أروع اسالیب الإدارة للحصول على الهدف المنشود معتمدین على التقنیات المعلوماتیة. هذا البحث تطبیقی والمنهج وصفی-کمی. مجتمع البحث هو مکتبات مکتب الاعلام الاسلامی وعینة البحث بأسلوب العیّنة العشوائیّة متعدّدة المراحل من مجموعة ٣ ٠ شخصا (المدراء العامون, مدراء التقنیون, رؤساء الأقسام) من إجمالی ٥ ٠ شخصا بأسلوب العینة العشوائیة. تم جمع البیانات فی المرحلة الأولى من مصادر المکتبة من المقالات والمجلات والمقالات فی الشبکة الدولیة والمنظومات المعلوماتیة. ثم جمعنا البیانات باستمارات استبیان تقییم الحاجة الى توفیر البیانات من المدراء العامین, المدراء فی تقنیة المعلومات ورؤساء الأقسام واستخدمنا نموذج استبیان لیب کوال لجمع البیانات عن مدى اعجاب الزبائن بالخدمات المتوفرة. تشیر النتائج إلى أن المدراء العامین ومدراء تقنیة المعلومات ورؤساء الاقسام بحاجة الی توفیر بیانات لادارة تواصلهم مع الزبائن ومستوى اعجاب المشترکین بالخدمات المتاحة فی المکتبة متدنّی. هذه النتیجة فی البحث تؤکد على ضرورة توفیر البیانات بغیة إدارة استراتیجیة ترکیزا على ادارة التواصل مع مشترکی المکتبات فی مکتب الإعلام الإسلامی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عیوضی، یحیی، و غفاری، سعید. (1398). عنوان فارسی: نیازسنجی انبارداده درکتابخانه های دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری (عنوان عربی: دراسة الحاجة الى توفیر البیانات فی مکتبات مکتب الإعلام الاسلامی بغیة ادارة التواصل مع المشترکین). مدیریت دانش اسلامی، 1(2 )، 179-216. SID. https://sid.ir/paper/375244/fa

    Vancouver: کپی

    عیوضی یحیی، غفاری سعید. عنوان فارسی: نیازسنجی انبارداده درکتابخانه های دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری (عنوان عربی: دراسة الحاجة الى توفیر البیانات فی مکتبات مکتب الإعلام الاسلامی بغیة ادارة التواصل مع المشترکین). مدیریت دانش اسلامی[Internet]. 1398؛1(2 ):179-216. Available from: https://sid.ir/paper/375244/fa

    IEEE: کپی

    یحیی عیوضی، و سعید غفاری، “عنوان فارسی: نیازسنجی انبارداده درکتابخانه های دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری (عنوان عربی: دراسة الحاجة الى توفیر البیانات فی مکتبات مکتب الإعلام الاسلامی بغیة ادارة التواصل مع المشترکین)،” مدیریت دانش اسلامی، vol. 1، no. 2 ، pp. 179–216، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375244/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button